• شنبه / ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۷:۲۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1402111409861
  • خبرنگار : 50141

لزوم برنامه ریزی برای رونق اقتصادی خوی از طریق مرز رازی

لزوم برنامه ریزی برای رونق اقتصادی خوی از طریق مرز رازی

ایسنا/آذربایجان غربی مرز یکی از مهمترین ظرفیتهایی است که آذربایجان غربی و شهرستان خوی از آن بهره‌مندند و توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه مستلزم بهره برداری بهینه از این ظرفیت است.

مرز رازی خوی، بدلیل نزدیکترین مسیر ارتباطی ریلی و زمینی از ایران به ترکیه و اروپا، روزانه با تردد ۱۰ هزار مسافر و گردشگر به پرترددترین مرزهای کشور تبدیل شده است.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مرز رازی با ثبت تردد نزدیک به ۱۰ هزار مسافر در روز تبدیل به پر تردد ترین و شلوغ ترین مرز زمینی کشور شده است.

عادل نجف زاده با بیان اینکه با تلاش های صورت گرفته این مرز استراتژیک به مرز بیست و چهار ساعته تبدیل شده، تصریح کرد: شهر خوی پذیرای هزاران مسافر داخلی و خارجی است و این می تواند اقتصاد و تجارت این شهر را متحول کند.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس خواستار برنامه ریزی اصولی و صحیح مدیران شهری در مورد تردد روزانه ۱۰ هزار مسافر در خوی و مرز رازی برای تحول و نجات و رونق اقتصادی مردم این شهر شد.

ماشالله مقدم از تجار معروف خویی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در جهان برای تردد حتی یک مسافر از مرزها برنامه ریزی اصولی دارند اما متاسفانه مدیران شهری خوی هیچ برنامه برای استفاده هزاران مسافری که از خوی و مرز رازی تردد می کنند ندارند.!

علی پولاد، یک سرمایه گذار نیز در گفت و گو با ایسنا تصریح کرد: به نظر می رسد مدیران شهری خوی هنوز نوع استفاده و سواد بهره برداری از تردد مسافران از شهرشان را ندارند.

وی افزود: می توان از محل تردد هزاران نفر از مسافر از خوی برای مردم شهر ایجاد اشتغال کرد و اقتصاد و تجارت این شهر را رونق بخشید.

به گزارش ایسنا؛ حال با توجه به تردد روزانه ۱۰ هزار مسافر از خوی و مرز رازی ضروری است مسئولین شهری خوی برنامه ریزی صحیح و اصولی برای استفاده از این مسافران در جهت پویایی و روق اقتصادی و ایجاد اشتغال زایی در شهر خوی داشته باشند و از این فرصت های طلایی استفاده کنند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha