• شنبه / ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402111409903
  • خبرنگار : 50177

مدیرکل بنیاد مسکن استان خبر داد:

تخصیص ۱۰ درصدی اعتبارات تملک سرمایه‌ای به بنیاد مسکن لرستان

تخصیص ۱۰ درصدی اعتبارات تملک سرمایه‌ای به بنیاد مسکن لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل بنیاد مسکن لرستان گفت: سهم بنیاد مسکن از بودجه منابع دولتی براساس برنامه ششم توسعه بین پنج تا هشت درصد اعتبارات تملک سرمایه‌ای است که امسال ۵.۱ درصد از این اعتبارات سرمایه‌ای عمرانی برای بنیاد مسکن مصوب کردند اما تاکنون ۱۰ درصد آن تخصیص یافته است.

پویا تابعی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وام‌های زنجیره‌ای روستائیان، اظهار کرد: دستورالعملی که برای بانک مرکزی به تمامی بانک‌ها ابلاغ شده و هرگونه واحد مسکونی که بخواهند از تسهیلات استفاده کنند تضامین آن براساس دستورالعمل تسهیلات فرد به بانک‌ها ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: در بحث تسهیلات، متقاضیان رتبه‌بندی می‌شوند و چنانچه افراد بدهی بانکی یا چک برگشتی داشته باشند به عنوان بدحساب محسوب و بانک دیگر سفته زنجیره‌ای را قبول نمی‌کنند و باید ضامن کارمند و یا سندهای معتبر به عنوان تضامین به بانک ارائه دهد.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان در خصوص حساب "صد" گفت: هر آنچه خیرین کمک کنند به این حساب به محرومین پرداخت می‌شود.

تابعی بیان کرد: حساب صد سقف خاصی ندارد؛ تا هر زمانی خیرین پرداخت کنند پرداخت‌های بلاعوض ادامه دارد.

وی ادامه داد: سهم بنیادمسکن هم از بودجه منابع دولتی براساس برنامه ششم توسعه بین پنج تا هشت درصد اعتبارات تملک سرمایه‌ای است که امسال ۵.۱ درصد از این اعتبارات سرمایه‌ای عمرانی برای بنیاد مسکن مصوب کردند.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان افزود: این درحالیست که تخصیص از این محل تاکنون ۱۰ درصد بوده است و  امیدواریم تا پایان سال تخصیص مناسبی در اختیار بنیاد مسکن قرار گیرد.

تابعی در خصوص مالیات برارزش افزوده بنیاد مسکن، گفت: اعتباری از محل ارزش افزوده به بنیاد مسکن، تعلق نمی‌گیرد و در اختیار فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha