• شنبه / ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402111410196
  • خبرنگار : 50034

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان:

باید بسترهایی برای شناسایی فساد ایجاد شود

باید بسترهایی برای شناسایی فساد ایجاد شود

ایسنا/همدان نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه باید بسترهایی برای شناسایی فساد ایجاد شود، گفت: امروز اگر بخواهیم به عدالت نزدیک شویم باید حضور مردم در عرصه‌های سیاسی بیشتر شود.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی شنبه ۱۴ بهمن در آیین تکریم و معارفه رئیس‌کل دادگستری استان همدان، اظهار کرد: هدف اصلی انقلاب اسلامی عدالت بود و در واقع عدالت جان‌مایه حرکت نهضت اسلامی بود.

وی با بیان اینکه مردم برای عدالت قیام کردند، ادامه داد: امروز هم اگر بخواهیم به عدالت نزدیک شویم باید حضور مردم در عرصه‌های سیاسی بیشتر شود.

شعبانی‌موثقی با تأکید بر اینکه راهی برای تحقق عدالت بدون حضور مردم نیست، ادامه داد: اگر مردم و حضور سیاسی آنها نباشد، عدالت محقق نمی‌شود و حضرت ولیعصر(عج) بعد از ظهور با عاقل بودن جامعه و تحقق عقلانیت در جامعه عدالت را محقق می‌کند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در عرصه انتخابات، کسانی‌که برای عدالت می‌اندیشند یعنی تلاش برای مشارکت بیشتر است، خطاب به رئیس‌کل جدید دادگستری استان همدان گفت: یکی از ابزار ریاست شرح صدر است، به ویژه در دستگاه قضایی بنابراین شرح صدر را باید مراقبت کنند.

وی با تأکید بر اینکه مبارزه با فساد یکی از وظایف اصلی دستگاه قضایی است، خطاب به دستگاه قضایی ادامه داد: فساد تنها رشوه و به وجود آمدن رابطه نیست بلکه فساد این است که بداخلاقی اداری داشته باشیم.

شعبانی‌موثقی با بیان اینکه دستگاه قضا مصمم است که با فساد مبارزه کند، ادامه داد: یکی از مواردی که کمتر به عنوان فساد تلقی می‌شود اما آسیب‌زاست، بداخلاقی اداری است.

وی بیان کرد: توجه به اخلاق در اجرای قانون مسأله مهمی است، تا جایی‌که مرزهای اخلاق اجازه می‌دهد و می‌شود باید قانون را اخلاق‌مدارانه اجرا کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه قانون ابزار تحقق عدالت است، تصریح کرد: قانون نوشته شده تا عدالت و اخلاق در جامعه محقق شود.

وی با بیان اینکه بسترهایی برای شناسایی فساد باید ایجاد شود، تأکید کرد: یکی از کارهایی که باید انجام شود این است که تمام دستگاه‌ها در کنار هم برای شناسایی فساد کمک کنند. 

امام جمعه همدان در پایان تصریح کرد: مردم هرچه احساس کنند در مبارزه با فساد جدیت وجود دارد، اعتماد ایجاد خواهد شد و سرمایه اجتماعی در این است که مردم بتوانند گزارش دهند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از زحمات «محمدرضا عدالتخواه» تقدیر و «بهروز محمدی‌مهر» به عنوان رئیس‌کل جدید دادگستری استان همدان معرفی شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha