• شنبه / ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402111410220
  • خبرنگار : 50570

کارگردان نمایش موزیکال پرفورمنس «بی‌قرار» مطرح کرد

سبک و فرم متفاوت نمایش «بی‌قرار» نسبت به دیگر نمایش‌های موزیکال مشهد

سبک و فرم متفاوت نمایش «بی‌قرار» نسبت به دیگر نمایش‌های موزیکال مشهد

ایسنا/خراسان رضوی کارگردان نمایش موزیکال پرفورمنس بی قرار گفت: سبک و فرم جدید نمایش بی‌قرار نسبت به سایر نمایش‌ها باعث شده تا مخاطبان را به صحنه تئاتر بکشاند؛ سبک و فرم نمایش ما تا به حال در مشهد اجرا نشده است.

آرمان پارسیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به موضوع و محتوای نمایش موزیکال پرفورمنس بی‌قرار اظهار کرد: نمایش پرفورمنس موزیکال بی‌قرار، روایتگر داستان کاراکتری است که دو شخصیت دارد و با خودش در حال مبارزه برای عشق است.

وی ادامه داد: نمایش موزیکال پرفورمنس بی‌قرار از قسمت‌های مونولوگ و دیالوگ تشکیل شده که بعد از هر بخش ترک‌هایی موسیقی در آن پخش می‌شود.

کارگردان این نمایش در خصوص مدت زمان آماده‌سازی این نمایش گفت: تقریباً نزدیک به ۴ سال است که مشغول تنظیم موسیقی‌های نمایش هستیم و در اوایل آبان ماه آقای بهاران، نویسنده نمایش با توجه به محتوای موسیقی، متن‌هایی منسجم نوشت و از موسیقی‌های او نیز در متن استفاده شد.

پارسیان در خصوص علت نام‌گذاری نمایش به نام «بی‌قرار» افزود: با درنظر گرفتن محتوای نمایش که به نوعی به بی‌قراری در متن اشاره می‌کند تصمیم گرفتیم نام نمایش را «بی‌قرار» بگذاریم.

وی در خصوص سختی‌های تولید این نوع نمایش موزیکال در مشهد بیان کرد: نمایش‌های موزیکالی که در مشهد برگزار می‌شود با سایر نمایش‌های موزیکال در شهرهای دیگر کاملا متفاوت است و استانداردهای لازم را ندارد؛ در حالیکه در دیگر شهرهای نمایش‌های موزیکال از  سبک و ترانه‌های مدرن برخوردار است.

کارگردان نمایش موزیکال پرفورمنس بی‌قرار خاطرنشان کرد: تهیه و اجرای نمایش موزیکال سختی‌های خاص خودش را دارد. ساخت موسیقی‌های این نوع نمایش‌ها به اندازه تهیه یک آلبوم زمان می‌برد. آماده کردن قطعات و نوازنده‌ها ماه‌ها زمان‌ می‌برد تا به مرحله اجرا برسد. اینکه هر شب نوازنده در چند سانس اجرا داشته باشد کار دشواری است. سختی‌های نمایش‌های پرفورمنس موزیکال نسبت به تئاتر موزیکال بیشتر است چون در تئاتر موزیکال صدای موسیقی ضبط می‌شود، اما در این نوع تئاتر آهنگ‌ها زنده اجرا می‌شوند.

پارسیان با بیان اینکه سعی کردیم تا نمایشی خلاقانه و متفاوت تولید کنیم گفت: در این نمایش محدودیت‌هایی برای حضور نوازنده‌ها روی صحنه اجرا داشتیم، سعی کردیم حضور نوازنده‌ها بر روی صحنه را با سایه نمایش دهیم که ایده جالبی نیز از آب در آمد و مورد استقبال مخاطبان نیز قرار گرفت.

وی در خصوص اینکه سبک و فرم جدید نمایش بی‌قرار نسبت به سایر نمایش‌ها باعث شده تا مخاطبان را به صحنه تئاتر بکشاند، تصریح کرد: سبک و فرم نمایش ما تا امروز در مشهد اجرا نشده است. این نمایش همان نمایش آنتراکت است که موسیقی و مونولوگ و قسمتی تئاتر نیز به آن اضافه شده است؛ در واقع در این نمایش از موسیقی‌های مدرنی استفاده شده که در سایر نمایش‌ها دیده نمی‌شود.

این کارگردان تئاتر اضافه کرد: سال‌ها است که نمایش موزیکال روی صحنه برده‌ام، اما فرم جدیدی که در نمایش دنبال کردیم باعث خاص شدن این نمایش نسبت به سایر نمایش‌های موزیکال شده است، به همین دلیل اسم نمایش را پرفورمنس موزیکال گذاشتیم.

پارسیان در خصوص استقبال و بازخوردهای مخاطبان ادامه داد: تقریبا بازخوردی که به دنبالش بودیم را از مخاطب دریافت کردیم. نمایش مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است و با توجه به اینکه این نمایش نوع جدیدی از نمایش محسوب می‌شود؛ بازخوردهایی منفی از سوی مخاطبین داشتیم که توقع دیدن تئاتری به سبک همیشگی را داشتند، اما مخاطبان با نحوه جدیدی از نمایش‌ها مواجه شدند که خوشبختانه نزدیک به ۹۰  درصد واکنش‌ها تا الان مثبت بوده است.

وی افزود: نزدیک به ۱۸ شب به روی صحنه رفته‌ایم و اگر امکانش باشد نمایش را تا هفته آینده تمدید خواهیم کرد. همچنین در نظر داریم تا نمایش را در شهرستان‌های استان و دیگر شهرها در سال جدید اجرا کنیم.

این کارگردان تئاتر گفت: هزینه‌های نمایش به صورت مشترک توسط تهیه‌کننده نمایش و گروه طبقه سیزدهم انجام می‌شود و اطلاع رسانی نمایش از طریق فضای مجازی صورت می‌گیرد.

پارسیان با اشاره به اینکه در ماه گذشته نمایش‌های با کیفیتی روی صحنه تئاتر مشهد رفته‌اند، عنوان کرد: چند نمایش روی صحنه را از نزدیک تماشا کردم که اکثرا از کیفیت بالایی برخوردار بودند و اکثرا کارهای باکیفیت از کارگردانان با سابقه و نام آشنای تئاتر مشهد است؛ حتی کارگردانان کار اولی  نمایش‌هایی با کیفیتی داشتند که از جمله آن‌ها می‌توان نمایش مَثلِث که کار خیلی خوب و باکیفیتی بود، اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha