• شنبه / ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402111410301
  • خبرنگار : 50214

ترویج فرهنگ جوانی جمعیت از طریق راه‌اندازی ایستگاه مطالعاتی در یزد

ترویج فرهنگ جوانی جمعیت از طریق راه‌اندازی ایستگاه مطالعاتی در یزد

ایسنا/یزد با هدف ترویج فرهنگ جوانی جمعیت و حمایت از خانواده تعداد چهار ایستگاه مطالعاتی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی یزد در بیمارستانهای شهید رهنمون، شهیدصدوقی، شهدای کارگر و افشار یزد راه‌اندازی می‌شود.

«محمدحسن لطفی» معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یزد در نشست با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان که با حضور «آزاده فاتح‌پناه» دبیر کمیته فرهنگی جوانی جمعیت این دانشگاه و به منظور آموزش و ترویج فرهنگ جوانی جمعیت از طریق راه‌اندازی ایستگاه مطالعاتی برگزار شد، ضمن تشریح موضوع بحران رشد جمعیتی در سالهای آینده، گفت: رشد جمعیت روند کاهشی دارد و ساختار سنی از جوانی به میانسالی و سالمندی حرکت می‌کند.

وی افزود: اگر با این بحران مقابله نشود در آینده نزدیک امنیت، اقتصاد و فرهنگ کشور درگیر و با چالش‌های جدی کاهش رشد جمعیت مواجه خواهیم شد.

این مسئول با اشاره به مصوبات جلسه ستاد ملی قرارگاه جوانی جمعیت، افزود: ایجاد کتابخانه سیار و ایستگاهی برای مطالعه یکی از موضوعات مطرح شده در جلسه ستاد ملی قرارگاه جوانی جمعیت بوده که دستور العمل اجرایی آن در استان به معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی واگذار شده است.

وی هدف از این دیدار را در راستای اهداف سیاست‌های کلی طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده خواند و اظهار کرد: از نهاد کتابخانه‌های عمومی خواستاریم در راستای ترویج و آموزش فرهنگ فرزندآوری و جوانی جمعیت از طریق راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعاتی با موضوع جمعیت، دانشگاه علوم پزشکی را اجرای این امر مهم حمایت و یاری کند.

لطفی همچنین گفت: تلاش می کنیم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، محتوای تولیدی این دانشگاه در خصوص حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را در اختیار و دسترس این ایستگاه‌های مطالعاتی قرار دهیم. 

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های استان، «محمدمحسن رفیعی» مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان نیز با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین شهروندان، افزود: یکی از وظایف اداره کتابخانه‌های عمومی علاوه بر فراهم‌سازی شرایط مناسب برای ترویج مطالعه، توجه به جایگاه مطالعه مفید است.

این مسئول در مورد پیگیری تاسیس ایستگاه مطالعاتی در چهار بیمارستان شهید رهنمون، شهید صدوقی، شهدای کارگر و افشار یزد با همکاری و حمایت دانشگاه علوم پزشکی قول مساعد همکاری داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha