• شنبه / ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402111410302
  • خبرنگار : 50175

مدیر آموزش و پرورش بروجرد:

راه حل عبور از مشکلات، حضور پر شور در انتخابات است

راه حل عبور از مشکلات، حضور پر شور در انتخابات است

ایسنا/لرستان مدیرآموزش و پرورش بروجرد گفت: راه حل عبور از مشکلات و داشتن یک مجلس قوی، حضور پر شور در انتخابات است.

نریمان سبحانی‌نیا امروز، ۱۴ بهمن‌ماه در مراسم افتتاح زمین چمن مصنوعی دبستان حافظ و معرفت بروجرد، اظهار کرد: دهه‌ی فجر نماد شکوه و عظمت یک ملت شجاع است که با ایستادن در مقابل استبداد و استکبار جلوه‌ای تاریخی و جاودانه از حق‌طلبی را به نمایش گذاشت.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی با خودباوری ملت، اتکاء به قدرت لایزال الهی‌ و وحدت کلمه به ثمر نشست و وجود استقلال از دستاوردهای مهم انقلاب بوده و این انقلاب طراحی و نقشه دشمنان را بر هم زده است.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد خاطرنشان کرد: از دیگر برکات نظام جمهوری اسلامی، تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده که رسالت آن به وجود آوردن حیات طیبه در جامعه است.

سبحانی‌نیا اضافه کرد: پس از انقلاب اسلامی تعداد مدارس در مناطق محروم ۵ برابر شده است و در هر روز ۳ مدرسه و ۲۸ کلاس درس احداث شده است.

وی بیان کرد: مدارس از ۴۷ هزار مدرسه به ۹۷ هزارو ۸۰۰ مدرسه رسیده است‌ و اکنون به برکت نظام جمهوری اسلامی در دورترین مدارس روستایی و با کم ترین تعداد دانش‌آموز، مدرسه‌ای فعالیت می‌کند و در آنجا معلم وجود دارد.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی تعداد معلم ها ۱۴۴ درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین با توجه به اهمیتی که به بانوان جامعه داده شده در حال حاضر ۸۶ درصد بانوان ما باسواد هستند.

سبحانی‌نیا اظهار کرد: در دی ماه ۱۳۵۸ امام خمینی (ره) فرمان تاسیس نهضت سوادآموزی را صادر کردند که همین امر موجب شد تا از سال ۱۳۵۵ تا سال ۱۴۰۰ جمعیت باسوادان بالای ۱۵ سال از ۳۶ درصد به ۸۸ رسید و هم اکنون نرخ با سوادی در شهرستان بروجرد ۹۷ درصد است.

وی تصریح کرد: نهضت سوادآموزی همچنان به دنبال شناسایی و آموزش سواد به افراد بی سواد است و رسالت خود را ادامه می‌دهد.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد با اشاره به انتخابات، افزود: راه حل عبور از مشکلات و داشتن یک مجلس قوی، حضور پر شور در انتخابات است. لذا از تمام مردم شریف دعوت می‌کنم تا با شرکت در انتخابات در جهت برطرف کردن موانع موجود، گام مهمی را بردارند.

سبحانی‌نیا با اشاره به برنامه‌های دهه فجر، اضافه کرد: زمین چمن مصنوعی دبستان پسرانه حافظ و معرفت بروجرد با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

وی بیان کرد: مساحت زمین چمن مصنوعی ۵۴۰ متر مربع بوده که ۳۰۰ میلیون از اعتبارات وزارت آموزش و پرورش و ۴۰۰ میلیون تومان نیز از کمک اولیای مدرسه و خیرین هزینه شده است.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد خاطرنشان کرد: دبستان پسرانه حافظ و معرفت سومین مدرسه بروجرد بوده که چمن مصنوعی در آن احداث شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha