• شنبه / ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402111410359
  • خبرنگار : 50034

هواشناسی استان همدان اعلام کرد

ثبت بارش ۳۰ سانتی‌ در همدان/ آغاز بارش خفیف برف از دوشنبه بعدازظهر

ثبت بارش ۳۰ سانتی‌ در همدان/ آغاز بارش خفیف برف از دوشنبه بعدازظهر

ایسنا/همدان کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان با اشاره به بارش برف در نقاط مختلف استان، گفت: در برخی مناطق نیمه‌جنوبی استان ارتفاع برف تا ۳۰ سانتی‌متر گزارش شده است.

روح‌الله زاهدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بیشترین میزان بارش برف در سرکان شهرستان تویسرکان با ۲۷ میلی‌متر به ثبت رسیده است، اظهار کرد: میزان بارش از ایستگاه‌های تاریکدره نهاوند ۲۴ میلی‌متر و بهاره ملایر ۲۱ میلی‌متر گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه در شهر همدان آب حاصل از بارش برف ۱۷ میلی‌متر بوده است، افزود: ارتفاع برف در همدان ۱۵ سانتی‌متر بوده است.

زاهدی با بیان اینکه برای امروز و فردا آسمان استان صاف و آفتابی خواهیم داشت، ادامه داد: برودت هوا را طی امروز در استان داشتیم و برای فردا هوای سرد را کم و بیش انتظار خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه قهاوند با دمای منفی ۱۳ درجه سلسیوس سردترین نقطه استان بوده است، یادآور شد: دمای هوای امروز در ایستگاه فرودگاه همدان منفی ۱۲ درجه به ثبت رسیده ضمن اینکه دما طی روز هم کاهش محسوسی داشته به طوریکه دیروز در گرم‌ترین ساعات همدان صفر درجه و در نهاوند و رزن گرم‌ترین دمایی که ثبت شده، مثبت دو درجه سلسیوس بوده است.

زاهدی با بیان اینکه از دوشنبه بعدازظهر با افزایش ابر می‌توان بارش‌هایی خفیف به شکل برف به ویژه در نیمه‌غربی استان تا صبح چهارشنبه شاهد باشیم، گفت: عمدتاً برای روز سه‌شنبه وزش باد شدید را می‌توان انتظار داشت که می‌تواند به ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت هم برسد علاوه بر وزش باد، طی ساعاتی بارش خفیف برف را هم انتظار خواهیم داشت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان با اشاره به اینکه از چهارشنبه تا اواخر هفته آسمان استان صاف و آفتابی خواهد بود، بیان کرد: از فردا رفته رفته افزایش دما را در استان پیش رو خواهیم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha