• شنبه / ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402111410429
  • خبرنگار : 50528

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خبر داد

اکران ۱۶ فیلم بخش اصلی جشنواره فجر در اصفهان / رایزنی برای اکران ۳۳ فیلم

اکران ۱۶ فیلم بخش اصلی جشنواره فجر در اصفهان / رایزنی برای اکران ۳۳ فیلم

ایسنا/اصفهان دبیر اجرایی جشنواره فیلم فجر اصفهان با اشاره به اینکه چهاردهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان از ۱۶ بهمن‌ماه آغاز می‌شود، گفت: اکران ۱۶ فیلم بخش سودای سیمرغ در اصفهان قطعی است و در حال رایزنی برای اکران همه ۳۳ فیلم چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فجر هستیم.

رضا دهقانی، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، امروز (شنبه، ۱۴ بهمن‌ ماه) در نشست خبری چهاردهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان، با اشاره به اینکه این جشنواره از ۱۶ تا ۲۳ بهمن‌ ماه در سینماهای ساحل و سپاهان اصفهان برگزار می‌شود، اظهار کرد: استان اصفهان مانند سال گذشته، در تلاش و رایزنی است که تعداد بیشتری از فیلم‌ها را اکران کند. تا این لحظه اکران ۱۶ فیلم بخش سودای سیمرغ قطعی است و در تلاش و رایزنی برای اکران ۶ فیلم باقی‌مانده هستیم.

او ادامه داد: امسال اتحادیه تهیه‌کنندگان درگیر موضوع اکران‌های استانی نیست و کارگروه‌های تخصصی پیگیری این موضوع را برعهده دارند. ما در حال رایزنی هستیم تا فیلم‌های بخش نگاه نو را هم به لیست آثار جشنواره اضافه کنیم و اکران همه ۳۳ فیلم جشنواره را داشته باشیم. جدول نمایش جشنواره به‌زودی و پس از قطعی شدن اکران ۶ فیلم باقی‌مانده ارائه خواهد شد.

مدیر اجرایی چهاردهمین جشنواره فجر اصفهان با بیان اینکه امسال بلیت فیلم‌های جشنواره به قیمت ۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، گفت: با توجه به ثبت‌ نام ۸۰ نفر از اصحاب رسانه، ۱۰۰ نفر به ظرفیت هنرمندان و اهالی رسانه اضافه شد و سینما فلسطین اصفهان به اکران هنرمندان و اصحاب رسانه اختصاص داده شد.

دهقان بیان کرد: در بخش جنبی جشنواره هفت کارگاه آموزشی ساعت ۱۲:۳۰ در سالن سوره حوزه هنری با حضور اساتید سینما و با تمرکز بر موضوع اقتصاد سینما برگزار می‌شوند. همچنین ۱۶ اثر از آثار سینماگران اصفهانی پیش از اکران فیلم‌های جشنواره به‌نمایش گذاشته خواهد شد که نسبت به آثار سال گذشته افزایش ۲ برابری دارد. از این تعداد، چهار اثر بلند و بقیه فیلم‌ کوتاه هستند. همچنین با توجه به اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات یکی از بخش‌های مورد توجه در این دوره جشنواره است، رویدادهایی در این زمینه برگزار می‌شود و امیدواریم سهمی در باشکوه‌تر برگزار شدن انتخابات داشته باشیم.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه افتتاحیه معنوی جشنواره ۱۶ بهمن ماه در گلستان شهدا و با ادای احترام به هفت شهید برگزار می‌شود، گفت: هر روز جشنواره به نام یکی از این شهدا نامگذاری شده است و تلاش داریم پیش از اکران آثار، تجلیلی از خانواده‌های این شهدا داشته باشیم. همچنین در اختتامیه جشنواره از ۲۵ نفر از فعالان و بزرگان سینمای اصفهان تقدیر و سه بزرگداشت برای پیشکسوتان سینمای اصفهان با حضور محمد خزایی، رئیس سازمان سینمایی، به‌عنوان مهمان ویژه برگزار می‌شود. 

دهقانی ادامه داد: به‌عنوان بخش جنبی، با چند گروه از سازندگان آثار سینمایی و تلویزیونی که در مرحله پیش‌تولید و انتخاب بازیگر هستند، مذاکره شده تا تست و استعدادیابی بازیگران خود را در گذر فرهنگی چهارباغ و در سینماهای این گذر انجام دهند و تا کنون حضور سه گروه قطعی شده است.

مدیر اجرایی چهاردهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان اضافه کرد: هیچ بودجه‌ای برای جشنواره فجر اصفهان در نظر گرفته نشده و حتی مبالغ فروش بلیت هم به هزینه‌های جشنواره در تهران اختصاص دارد و جشنواره صرفاً با حمایت سازمان‌هایی مانند سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، آبفا، حوزه هنری استان و ... برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha