• شنبه / ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402111410491
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اردبیل خبر داد

بهره‌برداری از طرح هادی ۱۸ روستای اردبیل با اعتبار ۷۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان

بهره‌برداری از طرح هادی ۱۸ روستای اردبیل با اعتبار ۷۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان

ایسنا/اردبیل مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اردبیل گفت: به مناسبت ایام الله دهه فجر، اجرای طرح هادی ۱۸ روستای شهرستان اردبیل به مساحت ۹۶ هزار و ۸۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۷۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به صورت زیرسازی و آسفالت ریزی معابر افتتاح می شود.

فیروز مهدی زاده ۱۴ بهمن در جمع خبرنگاران و در محل این اداره شهرستانی گفت: در بخش های بازنگری، صدور سند مالکیت  و مسکن روستایی نیز از هر کدام یک مورد به صورت نمادین در ایام دهه مبارک فجر افتتاح و بهره برداری می شود.

وی افزود: در شهرستان اردبیل  سه هزار و ۷۹ واحد مسکونی به مسکن ملی تخصیص یافته که سه هزار و ۳۰۴ واحد مسکونی تعریف پروژه شده و با سه هزار و ۲۹۴ واحد مسکونی عقد قرارداد شده است.


مهدی زاده اشاره کرد: از این تعداد یک هزار و ۶۵۴ واحد مسکونی در مرحله اتمام فونداسیون و ۵۷۰ واحد مسکونی اتمام اسکلت و ۴۰ واحد مسکونی نیز در مرحله عملیات سفیدکاری است.


وی با بیان اینکه امسال در ۴۴ روستای شهرستان اردبیل اجرای طرح هادی انجام شده است، ادامه داد: عملیات زیرسازی به مساحت ۱۶۰ هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان و عملیات آسفالت ریزی معابر روستاهای اردبیل نیز به مساحت ۱۲۸ هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان انجام شده است.


مهدی زاده عنوان کرد: تعهد بازنگری روستاهای اردبیل در سال جاری ۲۰ روستا بود که بازنگری ۱۶ روستای شهرستان اردبیل انجام شده و بازنگری ۴ روستا نیز در حال اجراست.


وی به سهمیه ۸۴۳ واحد مسکونی روستایی این شهرستان اشاره کرد و گفت: این واحدهای مسکونی با تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومان و با مشارکت مدنی با مجموع اعتبارات ۲۹۵ میلیارد تومان احداث می شود.


 مدیر بنیاد مسکن شهرستان اردبیل اعتبارات اجرای طرح هادی در شهرستان اردبیل را ۲۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: ۱۸ میلیارد تومان از این مبلغ تخصیص یافته که طبق تعهدمان در ۵۵ روستای شهرستان انجام شده است.


مهدی زاده بیان کرد: ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تهیه و احداث طرح منظومه روستایی در بخش هیر در نظر گرفته شده است که این طرح به منظور توانمندسازی روستایی در حوزه اقتصاد و معیشتی است.


وی یادآور شد: تاکنون ۱۲ هزار و ۱۲۱ واحد مسکونی روستایی در شهرستان اردبیل احداث شده که از این تعداد امسال ۵۷۲ واحد مسکونی به بانک معرفی شده و با ۵۰۷ واحد مسکونی نیز عقد قرارداد شده است.


مهدی زاده اضافه کرد: ۲۸۷ واحد مسکونی روستایی در مرحله سفید کاری بوده که خردادماه سال آینده بهره برداری می شود و  ۱۱۳ واحد مسکونی روستایی نیز پایان کار گرفته اند و اعتبار این واحد مسکونی ۵۷ میلیارد تومان بوده است.


وی با اشاره به اینکه تاکنون یک هزار و ۱۵۰ قطعه زمین برای ساخت مسکن روستایی در شهرستان اردبیل واگذار شده است، افزود: در سال جاری نیز ۴۸ قطعه زمین به مساحت ۱۹ هزار و ۲۴۰ مترمربع به روستاییان اردبیل واگذار شده است.


این مقام مسئول شهرستان اردبیل اظهار کرد: تاکنون در شهرستان اردبیل ۲۱ هزار و ۲۹۲ فقره صدور سند مالکیت انجام شده است که امسال تعهد بنیاد مسکن شهرستان اردبیل در این خصوص ۵۰۰ فقره بود که ۹۴۵ فقره صدور سند مالکیت در این شهرستان انجام شده است.


مهدی زاده خاطرنشان کرد: از ۱۴ مورد متقاضی مسکن چندمعلولی در شهرستان اردبیل نیز ۹ مورد پایان کار گرفته و ۵ واحد مسکونی نیز در مرحله اجرایی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha