• شنبه / ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۱:۵۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402111410682
  • خبرنگار : 50214

شب خاطره انقلاب اسلامی در یزد برگزار شد

شب خاطره انقلاب اسلامی در یزد برگزار شد

ایسنا/یزد شب خاطره انقلاب اسلامی و بزرگداشت چهره پیشکسوت انقلاب، معلم و هنرمند متعهد «سید محمد فقیهی» به همراه رونمایی از تازه‌های نشر حوزه هنری یزد برگزار شد.

«مهران فاطمی: استاندار یزد در این مراسم که شامگاه شنبه، چهاردهم بهمن‌ماه در سالن شهید منتظرقائم استانداری یزد برگزار ‌شد، با تبریک ایام الله دهه فجر، از مجموعه حوزه هنری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه شهرداری برای برگزاری این اقدام ارزشمند که در راستای تجلیل از یک شخصیت ارزشمند و انقلابی استان، قدردانی کرد.

وی سوره مبارکه آل عمران را یک جامعه شناسی اسلامی خواند و گفت: استاد فقیهی براساس اشارات یکی از آیات این سوره، فردی دارای صبر فردی و همچنین تزریق کننده صبر و ایستادگی به جامعه در برابر دشمنانی است که می‎خواهند اساس اسلام را از بین ببرند.

استاندار ارتباط دهندگی مردم به امام جامعه برای تحقق وحدت اجتماعی جهت رسیدن به آرمانهای جامعه اسلامی را دیگر ویژگی استاد فقیهی برشمرد و گفت: امیدواریم رفتار و منش مومنانه، جهادی و انقلابی این پیشکسوت انقلاب، الگوی نسل جوان در گام دوم انقلاب اسلامی باشد.

شب خاطره انقلاب اسلامی در یزد برگزار شد

«حسام سالکی» مدیر کل حوزه هنری یزد نیز در این مراسم ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: یکی از راهبردهای حوزه هنری استان یزد ثبت روایت یزد انقلابی ، یزد شهید صدوقی، یزد شهدا و یزد دهم فرودین، یزد کار و خدمت و تلاش و بالندگی و یزد عزت و یزد با اعتبار نزد مقام معظم رهبری است.

وی با بیان این که وظیفه داریم این یزد را به نسل جدید معرفی کنیم، گفت: امشب ثمره تلاش سه نفر از نویسندگان استان را در قالب نشرهای جدید را شاهد خواهیم بود.

سالکی کتاب «درباره یک تسخیر» نوشته «محمدهادی شمس‌‍‌الدینی» که روایت تسخیر و تصرف ساختمان ساواک یزد به دست مردم انقلابی است را یک پژوهش و تحقیق ارزشمند خواند.

وی همچنین به رونمایی کتاب‎های «مرد شماره یک» و «عکس آخر» در مراسم امشب اشاره و ابراز امیدواری کرد که همه مردم و مسئولان استان در ثبت حوادث و رخدادهای یزد انقلابی تعامل و همکاری داشته باشند.

مدیر کل حوزه هنری استان در بخشی از سخنانش «سید محمد فقیهی» را از معلمان و هنرمندان متعهد و از مجاهدان و مبارزان قبل از انقلاب و از فعالان سیاسی و اجتماعی بعد از انقلاب و پدر شهید «سید مصطفی فقیهی» خواند و با اشاره به ویژگی‌های این پیشکسوت انقلاب، گفت: امیدواریم میراث‎داران خوبی برای این انسانهای بزرگ که از سرمایه‎های غنی استان به شمار می‌روند، باشیم.

شب خاطره انقلاب اسلامی در یزد برگزار شد

روایتگری «احسان عبادی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مورد دشواری‎های کتاب «عکس آخر» و ویژگی‎های بارز «سید محمد فقیهی» در مبارزات انقلاب، روایتگری «سعید ملک ثابت» از روایان انقلاب و دفاع مقدس پیرامون خاطراتی از تسخیر ساواک، روایتگری «محمدحسین صداقت» از فعالان سیاسی و شاگردان استاد فقیهی و نمایش کلیپی از سخنان مسئولان در مورد شخصیت فقیهی و اجرای  گروه سرود میثاق، از دیگر برنامه‎های این مراسم بود.

در این مراسم علاوه بر تجلیل از استاد «سیدمحمد فقیهی»، ‌کتاب «عکس آخر» شامل هشت دهه خاطرات «سید محمد فقیهی» که در ۲۶۸ صفحه به قلم «احسان عابدی» نوشته شده است، رونمایی شد.

دیگر کتاب رونمایی شده در این مراسم، کتاب «درباره یک تسخیر» نوشته «محمدهادی شمس‌‍‌الدینی» بود که در ۳۰۴ صفحه به ماجرای تسخیر و تصرف ساختمان ساواک یزد به دست مردم انقلابی دارالعباده در ۱۸ دی‌ماه ۱۳۵۷ پرداخته است.

شب خاطره انقلاب اسلامی در یزد برگزار شد

همینطور کتاب «مرد شماره یک» نوشته «محمد بلوچی» دیگر اثر تولیدی حوزه هنری که در ۲۲۰ صفحه، فرماندهی شهید «اکبر آقابابایی» فرمانده تیپ ۱۸ الغدیر یزد در دو سال آخر جنگ را روایت می‌کند، در این مراسم رونمایی شد.

یاداور می‎شود؛ این آثار به همت واحد مطالعات فرهنگ و ادب پایداری حوزه هنری یزد توسط انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha