• یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402111510834
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کاشان:

نمایشگاه آثار هنرجویان موجب تقویت خلاقیت آنها می‌شود

نمایشگاه آثار هنرجویان موجب تقویت خلاقیت آنها می‌شود

ایسنا/اصفهان معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: نمایشگاه‌های آثار هنرجویان با هدف تربیت تمام ساحتی دانش آموزان بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برپا شده و می‌تواند موجب تقویت خلاقیت و ایجاد حس مهارت‌آموزی دانش‌آموزان شود.

ماشاالله مشکینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مشارکت دانش‌آموزان در این برنامه‌ها، علاوه بر آشنایی با مشاغل و حرفه‌های مختلف فرصتی است که قوه ابتکار و خلاقیت خود را بروز دهند و برای آینده شغلی خود با توجه به علاقه و استعدادهای خود برنامه‌ریزی کنند.

وی تأکید کرد: نمایشگاه‌های دستاوردهای هنرجویان با هدف تقویت مشارکت اجتماعی، آشنایی دانش‌آموزان با رشته‌های فنی و مهارتی و بسترسازی برای انتخاب شغل آنها در هنرستان‌ها برپا می‌شود.

معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کاشان، تصریح کرد: نمایشگاه کار رویدادی است که در دانشگاه‌های معتبر دنیا اجرا می‌شود و بر این اساس، نمایشگاه‌های آثار دانش‌آموزان نیز همراه با برنامه‌های متنوعی شامل کارگاه آموزشی و مشاوره با رویکرد آماده‌سازی دانش‌آموزان برای ورود به صنعت برگزار می‌کنیم تا دانش‌آموزان ما با مشکل بیکاری روبرو نشوند.

مشکینی افزود: نمایشگاه‌های کارآفرینی هنرستان‌ها در ماه‌های بهمن و اردیبهشت، باعث آشنایی دانش آموزان و خانواده‌ها با رشته‌های فنی و زمینه‌های شغلی آن شده به طوری که استقبال دانش آموزان از رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش بیشتر از ظرفیت پذیرش هنرستان‌های این شهرستان است.

وی گفت: پذیرش هنرجویان در هنرستان‌های کاشان برای سال جاری ۴۳ درصد بود که از میانگین کشوری بیشتر است و بنا به برنامه ششم توسعه باید این رقم به ۵۰ درصد برسد.

معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کاشان، اظهار کرد: منطقه کاشان، یک منطقه صنعتی است و دانش‌آموختگان هنرستان‌ها، نیروی تکنسین بازار کار هستند بنابراین پذیرش نیروی کار بیشتر از تعداد جویندگان شغل است در حالی که بنابه آمار، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در رشته‌های نظری با تورم بیکاری روبرو هستند.

به گزارش ایسنا، هم‌زمان با دهه فجر، هفت نمایشگاه کارآفرینی با آثار هنرجویان هنرستان‌های کاشان در رشته‌های گرافیک، سفال، خیاطی، مدیریت خانواده، هنرهای دستی، کشاورزی، حسابداری، برق و الکترونیک و عمران برپا شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha