• یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402111510858
  • خبرنگار : 50659

انقلاب اسلامی انقلاب مردمی است

انقلاب اسلامی انقلاب مردمی است

ایسنا/اردبیل مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان اردبیل گفت: انقلاب اسلامی انقلاب مردمی است و خارج از مردم نیست چرا که این مردم خودشان انقلاب کردند، شهید دادند و انقلاب را تا به امروز حفظ کردند، در صحنه بودند و در برابر فتنه ها ایستادند.

حجت الاسلام عبدالله حسنی در گفت‌وگو با ایسنا به‌مناسبت دهه مبارک فجر اظهار کرد: انقلاب اسلامی انقلاب مردمی است و خارج از مردم نیست چرا که این مردم خودشان انقلاب کردند، شهید دادند و انقلاب را تا به امروز حفظ کردند، در صحنه بودند و در برابر فتنه ها ایستادند مثلا فتنه سال ۸۸ بزرگترین فتنه بود و فتنه های مختلف و متنوع دیگر مثل فتنه ۱۴۰۱  جزء فتنه های بزرگ بود  که می خواستند انقلاب اسلامی را کاملا از بین ببرند و شعار مردم ایران در همه زمانها « هیهات من الذله» بوده و هست  که از امام حسین(ع) یاد گرفته اند.

وی ادامه داد: ما هیچوقت زیر بار ذلت نمی رویم. انقلااب اسلامی تمام تلاشش را می کند تا در کشور امنیت اتفاق بیافتد آسایش و رفاه مردم ایجاد بشود. جالب اینجاست که دشمنان تمام تلاش خود را در ایجاد ناامنی انجام می دهند اما کشور ما جزء امن ترین کشورهای دنیا است  در حالی که دور تا دور ما آتش است  و بیگانگان در کشورهای همسایه و حاشیه ما در کمین هستند و درگیری و جنگ در آنها هست اما کشور ما در این میان امن است و اینها به برکت و نقش رهبری جامعه بر می گردد که خودشان از جنس مردم و مردمی هستند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان اردبیل در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: ما قبل از انقلاب در کشور هیچی نداشتیم  و محتاج کشورهای بیگانه و آمریکا و کشورهای همسایه بودیم اما به برکت انقلاب چند روز پیش ماهواره بر ما ۷۵۰ کیلومتر راه طی می کند و ماهواره در فضا قرار می دهد  و این قدرت و دستاورد  انقلاب اسلامی ایران را نشان می دهد .

وی افزود: موشک های نقطه زن ما دستاورد دیگر است که به دشمنان پیام داشت و آن این بود که ما می توانیم از کشورمان ۱۲۰۰ کیلومتر نقطه زن انجام دهیم . ساخت موشک دستاورد دیگر است . در قبل از انقلاب یک گلوله نمی توانستیم بسازیم اما امروز جزء قویترین کشور جهان در ساخت موشک و دستاوردهای دفاعی هستیم. در هوا فضا هم به جاهای بزرگی دست یافتیم و در عرصه های مختلف علمی  و داشتن بیش از۳۰۰۰ نفر استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی در استان و ۹ نفر دانشمند برتر یک درصد جهان جزء دستاوردها است در حالیکه قبلا دانشگاه در استان نداشتیم. بحث گاز و گازکشی به شهرها و روستاها هم دستاورد دیگر است که بیش از ۸۰ درصد استان را شامل می شود.

انقلاب اسلامی انقلاب مردمی است

حجت الاسلام حسنی در خصوص گرامیداشت دهه فجر و تشویق جوانان به بزرگداشت آن بیان کرد: من همیشه به جوانان توصیه ام این بوده است که نه تنها این نظام و انقلاب متعلق به شماست بلکه آینده جهان نیز مال شماست. قرآن می فرماید «ما حاکمیت جهان را به صالحان خواهیم سپرد» پس آینده جهان از آن صالحان است . منتهی جوانان بایستی خود را تهذیب کنند تا بتوانند موفق شوند. جوانان باید به کشور و آینده امیدوار باشند  و حتما پای صندوقهای رای حضور داشته باشند  و مسئولین هم باید به جوانان اعتماد کنند  و لازمه  همه اینها اینست که جوانان همیشه در کنار ولایت و رهبری  انقلاب باشند و ادامه دهنده راه شهدا باشند.

وی در مورد چالش های پیش روی انقلاب نیز اظهار کرد: تحریم از طرف جامعه بین المللی مهمترین چالش پیش روی ما در طول ۴۵ سال انقلاب اسلامی بوده است و بیشترین و سخت ترین تحریم ها را بر علیه این کشور و مردم انجام دادند حتی به اذعان خودشان اسمش را تحریم های فلج کننده گذاشتند  و در حالیکه ما تحریم بودیم اما ما با عنایت الهی رشد کردیم  و به عالیترین درجات علم و تولید رسیدیم  و هنوز هم دشمن دست بردار نیست و به مردم ما رحم نمی کند و در فلسطین و غزه می بینیم که حتی به کودکان و زنان نیز رحم نمی کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان اردبیل  ادامه داد: ترور دانشمندان توسط دشمنان صورت گرفت  و بیشترین ظلم و جنایت را در حق ما انجام دادند. با این حال ما به لطف خدا در آرامش و امنیت هستیم لذا با اینهمه چالش نظام در حال رشد است  و سخن حضرت آقا که فرمودند «ما به طرف قله در حال حرکتیم  و نزدیک قله هستیم» نشان از تلاش دارد که باید ادامه داشته باشد و ما بایستی مشکلات را حل کنیم و کنار بزنیم و کمک کنیم.

حجت الاسلام حسنی تاکید کرد: در این مسیر ما دو وظیفه مهم داریم یک وظیفه به مردم مربوط میشود و آن حضور در انتخابات است  و دقت در انتخاب مسئولین شایسته  و وظیفه دیگر به مسئولین بر می گردد و آن هم اینست که مسئولین هم وظیفه دارند تلاش خود را مضاعف کنند و با مردم باشند و مشکلات آنها را حل کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha