• یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: دیدگاه
  • کد خبر: 1402111510886
  • منبع : مطبوعات

همه‌اش مکبث و هملت بود!

همه‌اش مکبث و هملت بود!

پاسخ حداقلی آمریکا به حمله به پایگاه ۲۲ نشان‌دهنده دست برتر ایران و جبهه مقاومت در منطقه است که دشمن نیز به‌خوبی بر توانایی و قدرت آن آگاه است که اگر گروه‌های مقاومت به‌طور هم‌زمان قدرت جمعی خود را بر هدفی مشخص در منطقه جمع کنند،  می‌توانند معادلات منطقه‌ای را تغییر دهند. 

به گزارش ایسنا، محبوبه نیاورانی، در سرمقاله صبح نو نوشت: آمریکا جمعه‌شب در واکنش به کشته شدن سه نظامی خود در حمله یکشنبه هفته گذشته به پایگاه «برج-۲۲» در مرز سوریه و اردن به ادعای خود حملاتی را به مواضع «گروه‌های تحت حمایت ایران» در عراق و سوریه انجام و بیش از ۸۵ نقطه در خاک عراق و سوریه را هدف قرار داد. حمله‌ای که نحوه اجرای عملیات و تأخیر پنج روزه در انجام آن، تمسخر بسیاری از مقامات این کشور، تحلیلگران و خبرنگاران رسانه‌های غربی را در پی داشت. به‌طوری‌که افسر اطلاعاتی سابق ارتش آمریکا، اسکات ریتر آن را یک نمایش بزرگ صدا و نور نامید. خبرنگار فاکس نیوز نیز در توئیتی خطاب به بایدن نوشت: «همه‌اش مکبث و هملت بود!»

مقامات آمریکایی با وجود آنکه حمله به پایگاه نظامی خود را تقصیر ایران می‌دانستند؛ اما بارها مقامات کاخ سفید از جمله وزیر دفاع این کشور تأکید کردند: «با ایران در جنگ نیستیم و هیچ حمله‌ای به داخل خاک ایران انجام نخواهیم داد و تنها بر اهدافی در خارج از این کشور متمرکز است.»
انگلیس که این روزها در ائتلافی با آمریکا در دریای سرخ علیه یمن وارد عمل شده است، پیش از حملات آمریکا اعلام کرد به حملاتی که واشنگتن علیه اهداف ایران در خاورمیانه انجام دهد، نخواهد پیوست.

به عقیده بسیار از تحلیلگران؛ تأخیر پنج روزه در عملیات، منجر به آمادگی ایران و در نتیجه جابه‌جایی افراد کلیدی و تسلیحات مهم از مقرها شده بود، به‌طوری‌که در اثر تخلیه یا جابه‌جایی مقرها، آسیب حمله دشمن به زیرساخت‌های مقاومت به حداقل رسید. حتی خبرنگار بی‌بی‌سی نیز از این عملیات شبانه آمریکا گزارش داده است: « آمریکا به مقرهای خالی حمله کرده است.» حمله‌ای که بیش از آنکه ضعف طرف مقابل را نشان دهد، نشان از قدرت ایران دارد.

امروز بیش از هر زمان قدرت جبهه مقاومت آشکار شد و توهم حمله به ایران رنگ باخت. موضوعی که بازار کشور هم آن را درک کرد و با وجود آنکه کاخ سفید شنبه (روز تعطیل در آمریکا) را برای کنترل فشار اقتصادی و تنش در بورس‌های ایالات متحده و از طرفی برای تحمیل فشار به بازارهای اقتصادی انتخاب کرد؛ اما این حملات و تنش‌ها در منطقه نتوانست تأثیر افزایشی بر قیمت دلار بگذارد. 
پاسخ حداقلی آمریکا به حمله به پایگاه ۲۲ نشان‌دهنده دست برتر ایران و جبهه مقاومت در منطقه است که دشمن نیز به‌خوبی بر توانایی و قدرت آن آگاه است که اگر گروه‌های مقاومت به‌طور هم‌زمان قدرت جمعی خود را بر هدفی مشخص در منطقه جمع کنند،  می‌توانند معادلات منطقه‌ای را تغییر دهند. 
اکنون علاوه بر شکست براندازان در انقلاب کارتونی خود علیه نظام در اغتشاش‌های سال گذشته، حوادث اخیر نیز ثابت کرد گزاره حمله به ایران (که از سوی وطن‌فروشان دنبال می‌شود) نیز توهمی بیش نیست و هیچ قدرتی جرأت و توانایی چنین خطای بزرگی را ندارد.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha