• یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402111510898
  • خبرنگار : 71610

صحنه دردناک از اعدام میدانی یک فلسطینی در غزه

صحنه دردناک از اعدام میدانی یک فلسطینی در غزه

منابع رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی ویدئوی دردناکی را از اعدام میدانی یک شهروند فلسطینی در غزه توسط تک تیراندازان رژیم صهیونیستی منتشر کردند.

به گزارش ایسنا، سازمان حقوق بشر«اروپا – مدیترانه» اعلام کرد که تیم این سازمان در غزه صحنه‌ای دردناک از اعدام میدانی یک فلسطینی را ثبت کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری «سما»، این سازمان اعلام کرد: این غیرنظامی فلسطینی توسط یک تک‌تیرانداز اسرائیلی هدف قرار گرفته شده و آثار گلوله در پشت وی دیده می‌شود.

این سازمان همچنین ویدئویی را منتشر کرده است که پیکر بی‌جان رها شده وی در خیابان را درحالی نشان می‌دهد که ۲ گربه بر روی آن نشسته‌اند و به نظر می‌رسد که در زمان هدف قرار گرفتن سوار بر دوچرخه‌اش بوده است.

«رامی عبدو» مدیر سازمان حقوق بشر اروپا – مدیترانه در پیامی در ایکس در این باره نوشت: این ویدئو اعدام یک غیرنظامی را به تصویر می‌کشد که در حال جستجوی غذا در نزدیکی استادیوم فلسطین بود.

وی افزود: هر روز تک تیراندازان اسرائیلی مستقر در پشت بام‌ها ده‌ها غیرنظامی را می‌کشند و حرکت آمبولانس‌ها را محدود می‌کنند.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌ نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

طی این مدت حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه غیرنظامیان و به ویژه زنان و کودکان در نوار غزه صورت گرفته و بیش از ۲۷ هزار شهید و ۶۶ هزار مجروح برجای گذاشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha