• یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402111510952
  • خبرنگار : 71516

یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به ۲ محله‌ فلسطینی در کرانه‌ باختری

یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به ۲ محله‌ فلسطینی در کرانه‌ باختری

منابع فلسطینی گزارش دادند، شهرک‌نشینان تندرو صهیونیست شنبه به دو محله فلسطینی در کرانه باختری یورش بردند.

به گزارش ایسنا، مرکز دولتی فلسطینی مقاومت در برابر شهرک‌سازی در بیانیه‌ای اعلام کرد: شهرک‌نشینان تروریست با حمایت ارتش و پلیس اشغالگر اسرائیل به خانه‌های ساکنان منطقه عرب الملیحات در شمال غربی شهر اریحا یورش بردند. هدف از حملات مکرر و تخریب املاک، مجبور کردن ساکنان این محله به ترک زمین و محل سکونت خود است.

این اداره ویدیویی را در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرد که نشان می‌دهد شهرک‌نشینان مسلح به آغل گوسفندان فلسطینی‌های این منطقه هم یورش می‌برند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، حسن ملیحات، ناظر کل سازمان دفاع از حقوق بادیه‌نشینان (غیر دولتی) «البیدر» در بیانیه‌ای گفت: ده‌ها شهرک‌نشین به محله عرب الملیحات در المعرجات، در شمال غربی اریحا یورش بردند.  

به گفته حسن ملیحات، این محله از ابتدای سال ۲۰۲۴ شاهد حملات روزانه ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان تندرو صهیونیست برای مجبور کردن ساکنان به خروج از آن بوده است.

این سازمان عکس‌ها و کلیپ‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد که نشان می‌دهد شهرک‌نشینان و سربازان اسرائیلی یک گله بز را در این محله به سرقت بردند.

این سازمان اعلام کرد: شهرک‌نشینان تحت حفاظت ارتش اشغالگر، صبح شنبه به محله راس عین العوجا نیز هجوم بردند و گوسفندان ساکنان را به قصد سرقت در مقابل دیدگان صاحبانشان دنبال کردند. شهرک‌نشینان در حضور ارتش و پلیس اشغالگر به مناطق بادیه‌نشینان یورش بردند و گوسفندان را دزدیدند.

ملیحات گفت: جمعیت این دو منطقه حدود ۸۰۰ نفر است که در حرفه‌های کشاورزی و دامداری مشغول به کار هستند.

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی تظاهرات فلسطینی‌ها در محکومیت حمله به زمین‌ها و مراتع آنها در منطقه نیر یطا در جنوب شهر الخلیل را متفرق کرد. در جریان متفرق کردن تظاهرات، ارتش رژیم صهیونیستی یک جوان را دستگیر کرد و چند تن دیگر بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار حالت‌های خفگی شدند.

در این راستا، وزارت امور خارجه فلسطین این حملات را «چالشی» برای تصمیم واشنگتن جهت اعمال تحریم علیه چهار شهرک‌نشین به دلیل اقدامات خشونت‌آمیز علیه فلسطینی‌ها دانست.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: شهرک‌نشینان دستور اجرایی آمریکا را به چالش کشیده و با حمایت رسمی اسرائیل به حملات خود علیه فلسطینی‌ها ادامه می‌دهند. کابینه اسرائیل به خواسته‌های بین‌المللی و آمریکا که خواستار توقف شهرک‌سازی‌ها و مجازات شهرک‌نشینان هستند، توجهی نمی‌کند.

به گفته منابع رسمی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا پنجشنبه فرمان اجرایی را امضا کرد که به موجب آن تحریم‌هایی را علیه شهرک‌نشینان صهیونیست که به فلسطینی‌ها در کرانه باختری حمله می‌کنند، اعمال می‌کند. براساس این دستور همچنین نام چهار نفر از شهرک‌نشینان در لیست سیاه درج می‌شود.

از زمان آغاز جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی در نوار غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳، شهرک‌نشینان اسرائیلی حملات خود علیه فلسطینیان را در کرانه باختری تشدید کرده‌اند. براساس آمار وزارت بهداشت غزه، تعداد قربانیان جنگ غزه به ۲۷ هزار و ۲۳۸ شهید و ۶۶ هزار و ۴۵۲ مجروح رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha