• یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402111510987
  • خبرنگار : 50042

یک مسئول خبر داد

ایران، برزیلِ بدنسازی است/برگزاری مسابقات ملی پرورش اندام در گیلان

ایران، برزیلِ بدنسازی است/برگزاری مسابقات ملی پرورش اندام در گیلان

ایسنا/گیلان رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان گیلان با بیان اینکه بر اساس گزارش‌ها در مجموع ۲۲ میلیون ورزشکار رشته بدنسازی و پرورش اندام در کشور فعالیت دارند، گفت: ایران، برزیلِ بدنسازی است.

سیدحمیدرضا میرزاهد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به میزبانی گیلان از مسابقات ملی پرورش اندام اظهار کرد: بیست و یکمین دوره مسابقات پرورش اندام‌ قهرمانی باشگاه‌های کشور در رشته‌های بادی بیلدینگ، بادی کلاسیک، گیمزکلاسیک، فیزیک، فیزیک کلاسیک و ماسکولار و در سه رده سنی جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان به میزبانی رشت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه فدراسیون بدنسازی در فاصله کمتر از دو هفته تا شروع این رویداد از پوستر رسمی مسابقات با تصاویری از مدال آوران طلایی و نقره‌ای جهان در سال ۲۰۲۳ رونمایی کرد، افزود: تصویری از سینا شریفی قهرمان گیلانی سال ۲۰۲۱ فیزیک جهان به عنوان‌ نماینده شهر میزبان در پوستر قرار گرفته و در بک گراند هم تصویری از میدان شهرداری رشت دیده می‌شود.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام گیلان با اشاره به میزبانی استان پس از ۸ سال از این مسابقات، تصریح کرد: شمارش معکوس برای شروع این رویداد و اوج‌ گرفتن هیجان در شهر باران آغاز شده و ورزشکاران می‌بایست هر چه سریع‌تر با مراجعه به سامانه ملی بدنسازی ثبت نام خود را تکمیل کنند و براساس گزارش‌ها تاکنون بیش از هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

میرزاهد در خصوص ورزشکاران سازمان‌یافته رشته بدنسازی و پرورش اندام در استان، تصریح کرد: رشته بدنسازی و پرورش اندام از جامعه آماری بالایی برخوردار است، در استان ۵۰ هزار ورزشکار سازمان‌یافته زیرمجموعه هیات پزشکی ورزشی داریم اما با توجه به اینکه تمام‌ ورزشکاران خانم و آقا در سایر رشته‌های ورزشی از جمله فوتبال، ژیمناستیک، دوومیدانی، تیراندازی و غیره از تمرینات بدنسازی بهره‌مند می‌شوند لذا تقریبا حدود ۳۰۰ هزار ورزشکار رشته پرورش اندام و بدنسازی در استان داریم.

وی با بیان اینکه ۱۲۰۰ باشگاه در استان داریم، خاطرنشان کرد: ۵۰۰۰ مربی کارت‌دار و سازمان‌یافته رشته بدنسازی و پرورش اندام در استان فعالیت دارند.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان گیلان با بیان اینکه بر اساس گزارش‌ها در مجموع ۲۲ میلیون ورزشکار رشته بدنسازی و پرورش اندام در کشور فعالیت دارند، گفت: ایران، برزیلِ بدنسازی است.

میرزاهد با بیان اینکه بدنسازی و پرورش اندام گیلان در شش وزن نفرات برتر کشوری دارد، تصریح کرد: صابر کیانی که معروف به تانکِ ایران است و همچنین شهروز ولی‌زاده از جمله‌ ورزشکارانی هستند که امسال با قدرت در مسابقات کشوری حضور می‌یابند و با شور و هیجانی که در فضای این رشته ورزشی برپاست، ورزشکاران گیلانی در تلاشند که نگذارند کاپ‌ها و مدال‌ها از استان خارج شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha