• یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402111511023
  • خبرنگار : 50300

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش خبر داد

تحویل آیین‌نامه حمایت از مهارت‌آموزی در دوره دوم متوسطه به هیات دولت

تحویل آیین‌نامه حمایت از مهارت‌آموزی در دوره دوم متوسطه به هیات دولت

ایسنا/خوزستان مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: آیین‌نامه حمایت از مهارت‌آموزی در دوره دوم متوسطه به هیات دولت رفته است و امیدواریم به زودی این آیین‌نامه تصویب شود و نتایج آن منجر به بهبود کیفیت هنرستان‌ها شود.

عباس بیات در حاشیه نمایشگاه دست‌سازه‌های هنرجویان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اهواز که امروز (۱۵ بهمن‌ماه) در مرکز مهارت اهواز برپا شد، با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی، اظهار کرد: مسیر مهارت‌آموزی، قطعا به رشد اقتصادی و قوی شدن شرایط اقتصادی کمک می‌کند و دانش‌آموزان در این راه، مسیر تولید کردن را یاد می‌گیرند  و این روند می‌تواند برای کشور ارزش افزوده در پی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به جهش در توسعه آموزش‌های هنرستان‌ها، افزود: نیاز است جهشی که در این دو سال در خوزستان صورت گرفته است، با این سرعت ادامه پیدا کند و امیدواریم استان خوزستان، در برنامه هفتم توسعه به سهم دانش‌آموزی بیش از ۵۰ درصدی آموزش فنی و حرفه‌ای برسد.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی حرفه‌ای وکاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: حدود ۷ هزار و ۳۰۰ هنرستان در سطح کشور فعال هستند که در چهار حوزه صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر رشته‌های متنوع ارائه می‌دهند.

وی بیان کرد: با حمایت دولت و توجه رئیس جمهور، آیین‌نامه حمایت از مهارت‌آموزی در دوره دوم متوسطه به هیات دولت رفته است و امیدواریم به زودی این آیین‌نامه تصویب شود و نتایج آن منجر به بهبود کیفیت هنرستان‌ها شود.

رتبه اول خوزستان در توسعه کمی و کیفی مهات‌آموزی  

عبدالله حبیبی سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این مراسم گفت: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری و برنامه توسعه هفتم باید حدود ۱۰۵ هزار دانش‌آموز به سمت مهارت‌آموزی در هنرستان‌ها و کار و دانش، سوق داده شوند.

وی با اشاره به جایگاه خوزستان در مهارت آموزی، ادامه داد: استان خوزستان در توسعه کمی و کیفی مهات‌آموزی و هنرستان‌ها، رتبه اول را در کشور دارد. 

 سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاورهای‌ هنرجویان خوزستانی، گفت: امیدواریم بازدید دانش‌آموزان متوسطه اول از این نمایشگاه‌ها و دستاوردها، منجر به هدایت تحصیلی درست و با دقت شود و از سویی ظرفیت و کارآمدی هنرستان‌های استان نیز تبیین شود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha