• یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402111511095
  • خبرنگار : 50225

امام جمعه اهواز:

دستگاه‌های حاکمیتی، رسالت اول خود را توانمندسازی قشر ضعیف می‌دانند

دستگاه‌های حاکمیتی، رسالت اول خود را توانمندسازی قشر ضعیف می‌دانند

ایسنا/خوزستان امام جمعه اهواز گفت: تمام دستگاه‌های حاکمیتی رسالت اول خود را این می‌دانند که حتماً قشر ضعیف جامعه را توانمند کنند تا به جایی برسند که بتوانند روی پای خود بایستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالنبی موسوی‌فرد در مراسم توزیع یک هزار دستگاه یخچال بین نیازمندان مناطق محروم و کم‌برخوردار خوزستان که امروز (۱۵ بهمن‌ماه) در اهواز انجام شد، اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی از بدو تشکیل، توجه ویژه‌ای به قشر محروم داشته است که الحمدالله در این ۴۵ سال که انقلاب اسلامی محقق شده است. قشر محروم، اولویت اول نظام بوده و این موضوع در عمل هم ثابت شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: تمام دستگاه‌های حاکمیتی رسالت اول خود را این می‌دانند که حتماً قشر ضعیف جامعه را توانمند کنند تا به جایی برسند که بتوانند روی پای خود بایستند.

امام جمعه اهواز گفت: یکی از دستگاه‌هایی که در تمام این سال‌ها پرتلاش بوده، کمیته امداد امام خمینی(ره) در کل کشور به ویژه خوزستان است و هر کجا نیاز بوده که کمیته امداد حضور داشته باشد، حضور داشته‌اند. امروز هم شاهدیم که یک هزار دستگاه یخچال توسط  کمیته امداد، سپاه و مجموعه دوستان تأمین شده است که جای تقدیر دارد.

موسوی‌فرد عنوان کرد: هفته گذشته نیز تعداد قابل توجهی بخاری بین نیازمندان توزیع شد. در این مدت بیش از ۱۱ هزار قلم کالای مورد نیاز نیازمندان توسط کمیته و سپاه تأمین شده است. در کنار آن‌ها بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نیز به اقشار مختلف جامعه توجه دارند.

در ادامه جمال شیبه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان با تبریک فرا رسیدن دهه فجر گفت: یکی از برنامه‌های اصلی کمیته امداد امام خمینی(ره)، تهیه و تامین لوازم ضروری زندگی برای خانواده‌های نیازمند است و امروز با مشارکت مردم، خیرین، سپاه، بسیج، مراکز نیکوکاری و همه عزیزانی که دغدغه محرومان را دارند، یک هزار دستگاه یخچال با اولویت مناطق محروم بین نیازمندان خوزستانی توزیع می‌شود. 

وی افزود: در طول سال جاری حدود ۱۱ هزار قلم کالای خانگی به ارزش حدود ۱۸۰ میلیارد تومان بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است. علاوه بر این ۳ هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه به ارزش ۱۴۰ میلیارد تومان توزیع شده است.

شیبه بیان کرد: در مجموع، اعتبار خدمات ارائه شده حدود ۳۲۰ میلیارد تومان بوده است و از همه کسانی که به نحوی در این زمینه کمک کردند، تشکر می‌کنیم.

سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان  نیز در این مراسم گفت: جریان خدمت در کشور به صورت گسترده ادامه دارد و با عزم ملی در حال تلاش برای حل مشکلات مردم هستیم. به ویژه در دولت سیزدهم نگاه رئیس جمهور برای امیدبخشی و امید دادن به مردم و حضور در عرصه‌ها و صحنه‌ها به ویژه در مناطق محروم، مایه دلگرمی همه مردم است.

وی افزود: امید داریم با عزم دولت خدمتگزار مسائل و مشکلات باقی‌مانده در خوزستان نیز به نحو مقتضی حل و مشکلات روز به روز کمتر شود.

شاهوارپور با اشاره به خدمات نهادهای منتسب به مقام معظم رهبری گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) یکی از نهادهای خدمتگزار و نهادی است که با محروم‌ترین قشر جامعه ارتباط دارد و متولی و پیگیر حل مشکلات محروم‌ترین قشر جامعه است. این نهاد با سرزندگی، تلاش‌های زیادی برای حل مسائل دغدغه‌های اساسی مددجویان دارد.

وی بیان کرد: در بخش‌های تحصیل، درمان و اقلام اساسی زندگی به ویژه در حوزه ازدواج، کمبودهای مددجویان شناسایی و با رصد میدانی و همراهی دستگاه‌ها تلاش می‌شود، این کمبودها رفع شوند. مجموعه بسیج و سپاه نیز افتخار دارند داوطلبانه در این عرصه شریک  باشد و با کمک مجموعه بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت‌زدایی امکانات لازم را فراهم کند. علاوه بر این با دستگاه‌های مختلف رایزنی می‌شود و در جلسات مختلف که با شرکت‌ها و ادارات داریم یکی از مطالبات این است که توجه به رفع محرومیت‌ها به عنوان یک اولویت و مسئولیت اجتماعی برای مدیران همواره مدنظر باشد.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان عنوان کرد: برنامه امروز یکی از رویکردهای امیدآفرین برای مردم است. کسانی که بضاعت ندارند یا علاقه‌ای به کمک ندارند، وقتی این حرکت را می‌بینند حتماً خوشحال می‌شوند. یعنی نه تنها هیچ کس مخالف این حرکت نیست بلکه خوشحال هم می‌شوند. امروز دغدغه یک هزار خانواده در یک کالا رفع می‌شود که جای تقدیر دارد.

انتهای پیام

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha