• یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402111511097
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان‌های پارس آباد و اصلاندوز اعلام کرد

افتتاح ۱۷۵ واحد مسکونی روستایی در پارس‌آباد و اصلاندوز با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان

افتتاح ۱۷۵ واحد مسکونی روستایی در پارس‌آباد و اصلاندوز با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان

ایسنا/اردبیل مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان های پارس آباد و اصلاندوز گفت: همزمان با ایام دهه مبارک فجر ۱۷۵ واحد مسکونی روستایی با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان در شهرستان های پارس آباد و اصلاندوز بهره برداری می‌شود.

بیت اله ابولی ۱۵ بهمن در میان خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: از  ۱۲ روستایی که امسال در این شهرستان‌ها اجرای طرح هادی انجام شده است نیز ۹ روستای آن در دهه مبارک فجر افتتاح شده و سه روستای دیگر نیز در هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: اجرای زیرسازی و آسفالت ریزی این روستاها به مساحت ۷۰ هزار مترمربع و با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان انجام شده است.

ابولی بیان کرد: در سال جاری سهمیه متمم این شهرستان ها ۲۰۰ واحد مسکونی بود که تمامی آنها به بانک معرفی شده‌اند و با ۹۵ درصد آن عقد قرارداد شده است.

مدیر بنیاد مسکن پارس‌آباد و اصلاندوز ادامه داد: از سهمیه ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی این شهرستان‌ها نیز که مشمول تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی بوده نیز  ۹۵ درصد آن عقد قرارداد شده است.

وی اضافه کرد: تعهد صدور سند در شهرستان‌های پارس آباد و اصلاندوز ۷۹۰ جلد سند بود که ۵۸۰  جلد سند روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر  انجام شده و مابقی آن نیز تا پایان سال جاری انجام می‌شود.

این مقام مسئول شهرستان پارس آباد از جذب صددرصدی شش واحد مسکونی سهمیه تفاهم نامه ۲۰ هزار نفری بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان  خبر داد و افزود: امسال سهمیه تفاهم نامه بنیاد مسکن  و اداره بهزیستی از ۱۶ واحد مسکونی این شهرستان نیز ۱۴ مورد جذب شده است.

 ابولی تأکید کرد: در سال جاری بازنگری پنج روستای تکله عباس آباد، قشلاق حاج عوض، تپراق کندی، اوزون تپه سفلی و قشلاق حاج پنجلو نیز با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تصویب نهایی شده است.

وی عنوان کرد: تهیه طرح هادی ۲۴۱ روستای شهرستان پارس آباد و اصلاندوز تمام روستاهای بالای  ۲۰ خانوار  انجام شده است.

مدیر بنیاد مسکن پارس‌آباد افزود: مشکل مالکیت محدوده شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان و شرکت پارس نیز که ۴۸ مورد بود حل شده است و چهار سند آن نیز در شرف انتقال به نام بنیاد مسکن است.


ابولی با بیان اینکه در شهرستان پارس آباد بعد از اردبیل بیشترین ثبت نام مسکن ملی انجام شده است، اضافه کرد: ۱۴ هزار و ۹۰۰ نفر از این شهرستان در سامانه مسکن ملی ثبت نام کرده بودند که پس از پالایش، ۳۸۰۰  نفر تایید نهایی شدند.


وی بیان کرد: تامین زمین ۶۳۲ واحد مسکن ملی توسط اداره راه و شهرسازی محقق شده که ساخت آن در ۱۶ بلوک ۴۰ واحد در حال انجام است.


این مقام شهرستان پارس آباد ادامه داد: ساخت ۱۲۰ واحد مسکونی از این تعداد نیز ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در هفته دولت سال آینده بهره برداری شده و پیش‌بینی می‌شود ۴۰ واحد آن نیز در دهه بنیاد تحویل داده شود.


وی با بیان اینکه برای مجموع ۶۳۲ واحد مسکن ملی شهرستان پارس آباد ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، اظهار کرد: در شهرستان اصلاندوز نیز اخیرا برای ۱۴ نفر واحد مسکونی گروه ساخت به صورت دو نفره در نظر گرفته شده که نقشه و پروانه آن تهیه شده  است و بسته به آورده متقاضیان پیش‌بینی می‌شود در ایام الله دهه فجر سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی بیان کرد: ساخت مسکن ملی در شهرستان پارس آباد برای ۱۳۰ نفر به صورت مستقیم و برای ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی شده است.

ابولی به تعداد ۱۳۵۰ فقره استعلام و پاسخ دهی در این شهرستان اشاره کرد و افزود:  تفاهم نامه  ۴۰ هزار نفری کمیته امداد امام (ره)، بسیج سازندگی و بنیاد مسکن نیز در این شهرستان ۲۱ واحد مسکونی بوده که جذب ۲۰ واحد مسکونی آن در حال اتمام است.

وی تصریح کرد: از مسئولان استانی، شهرستانی و روسای بانک‌های عامل تقاضا دارم در جذب تسهیلات ساخت واحدهای مسکونی روستایی  مساعدت لازم را با متقاضیان انجام دهند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان پارس آباد و اصلاندوز خاطرنشان کرد: این شهرستان ها دارای ۲۴۱ قشلاق، روستا و آبادی است که مجموع جمعیت روستایی آن ۸۰ هزار نفر بوده و دارای پنج بخش، چهار شهر زیر ۲۵ هزار نفر، هشت دهستان و ۲۴۱ آبادی که شامل خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha