• یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402111511111
  • خبرنگار : 50130

رئیس کل دادگستری کردستان:

با هر اقدام منافی مصالح انتخابات، برخورد جدی می‌شود

با هر اقدام منافی مصالح انتخابات، برخورد جدی می‌شود

ایسنا/کردستان رئیس کل دادگستری کردستان گفت: دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان مکلفند با اقداماتی که منافی مصالح انتخابات در استان رخ می‌دهد برخورد کنند و بر فعل یا ترک فعل مدیران دستگاه‌های اجرایی در این زمینه نظارت جدی داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی امروز (یکشنبه، ۱۵ بهمن ماه) در سومین جلسه استانی ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی، اظهار کرد: تبادل اطلاعات در ستاد انتخابات استان و ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی باید در سطح بالایی باشد و مسائل مربوط به انتخابات به‌صورت مستمر رصد شود و به دبیرخانه این ستاد ارسال شود.‌

وی بر لزوم ارسال گزارش منظم و مستمر تخلفات انتخاباتی توسط مراجع ذی‌صلاح به دبیرخانه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان تاکید و بیان کرد: در بحث ورود به جرایم و تخلفات انتخاباتی باید موارد اختلاف‌برانگیز قومیتی و مذهبی لحاظ شود.

او بر لزوم تشکیل جلسه توجیهی برای کاندیداهای انتخابات در استان تاکید کرد و ادامه داد: در انتخابات، مقامات و مسئولان دولتی باید کاملا بی‌طرف عمل کنند و از هرگونه جانبداری له یا علیه کاندیداها پرهیز کنند. همچنین در صورتی که کارمندان اداره‌های دولتی در وقت اداری اقدام به تبلیغات کنند، مرتکب جرم خواهند شد و با آنها مطابق قانون برخورد خواهد شد. 

رئیس کل دادگستری استان کردستان در ادامه بر لزوم رصد مستمر و مداوم کانال‌های فضای مجازی و برخورد با هنجارشکنان در این حوزه تاکید کرد و افزود: دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان مکلفند با اقداماتی که منافی مصالح انتخابات در استان رخ می‌دهد برخورد کنند و بر هرگونه فعل و یا ترک فعل مدیران دستگاه‌های اجرایی در این زمینه نظارت جدی داشته باشند و در صورت احراز هرگونه تخلف، پرونده قضایی برای متخلفان تشکیل دهند. 

حسینی بر لزوم نظارت بر فعالیت‌های مالی و رسانه‌ای کاندیداهای انتخابات در استان تاکید کرد.

محمد جباری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه، اظهار کرد: کمیته‌های رصد فضای مجازی و تبادل اطلاعاتی باید فعال باشند و در کمیته تبادل اطلاعاتی، جنبه پیشگیری از تخلفات انتخاباتی بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس از ابداعات قانونگذار بوده و نقش دموکراسی و انصاف مد نظر قانونگذار بوده است.

همچنین در این جلسه، مدیران اداره‌های مربوط به ارائه گزارشی از اقدامات پیشگیرانه درباره تخلفات و جرایم انتخاباتی پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha