• یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402111511129
  • خبرنگار : 50229

مدیرکل شیلات استان خبر داد

ارائه تسهیلات به ۸۱ طرح شیلاتی خوزستان از محل بنیاد برکت

ارائه تسهیلات به ۸۱ طرح شیلاتی خوزستان از محل بنیاد برکت

ایسنا/خوزستان مدیرکل شیلات خوزستان از ارائه تسهیلات به ۸۱ طرح شیلاتی از محل بنیاد برکت در شهرهای استان خبر داد.

مرتضی سوری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: صنعت شیلات نه تنها در زمینه امنیت غذایی بلکه در معیشت مردم هم موثر است و در این زمینه معیشت ۶۰ هزار نفر (۱۶ هزار نفر در بخش آبزی‌پروری و ۴۴ هزار نفر در بخش فعالیت‌های صیادی) به این صنعت وابسته است.

وی آخرین آمار تولیدات شیلاتی استان را بیش از ۱۲۵ هزار تن اعلام کرد و افزود: سهم تولیدات آبزی‌پروری ۷۶ هزار و ۵۰۰ تن (۶۱ درصد کل تولیدات) و صید از دریا بیش از ۴۸ هزار تن ( ۳۹ درصد کل تولیدات) بوده است.

سوری از بهره‌برداری پروژه ملی بندر صیادی ابوخضیر شادگان و تکمیل شبکه برق‌رسانی فاز ۲ مجتمع پرورش ماهیان گرمابی شهید احمدیان خرمشهر در دهه مبارک فجر خبرداد و گفت: بندر ابوخضیر شادگان علاوه بر جاذبه گردشگری به شناورهای صیادی و سایر بهره‎برداران شیلاتی و گردشگران خدمات گسترده‌ای ارائه می‌دهد.

خرمشهر حدود ۱۱ درصد تولید ماهیان گرمابی کشور را تامین می‌کند

وی عنوان کرد: شهرستان خرمشهر با بیش از ۵ هزار هکتار اراضی پرورش ماهی حدود ۱۱ درصد تولید ماهیان گرمابی کشور را تامین می‌کند و با تکمیل برق‌رسانی، بهره‌وری از مجتمع پرورش ماهیان گرمابی شهید احمدیان افزایش می‌یابد.

مدیر کل شیلات خوزستان تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های شیلاتی را جزو موضوعات اولویت‌دار این اداره کل دانست و افزود: امسال بزرگترین طرح پرورش ماهیان خاویاری خوزستان در شهرستان گتوند با ظرفیت تولید ۱۷۵ تن فیله و ۵ تن خاویار و طرح ۳۹۵ هکتاری پرورش میگو در هندیجان، با ظرفیت تولید سالانه ۹۰۰ تن میگو وارد مدار تولید شده است.

وی با اشاره به اقدامات یگان حفاظت از منابع آبزی شیلات استان و اهمیت برخورد قانونی با متخلفان در راستای حفاظت از گونه‌های آبزیان و حفظ تنوع زیستی عنوان کرد: طی گشت‌های ساحلی و دریایی نیروهای یگان حفاظت در یکسال گذشته ۳۰۲ شناور متخلف توقیف شدند و پرونده تخلفات صیادی متهمان جهت رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شدند.

۱۵۴ طرح شیلاتی نیازمند تسهیلات هستند

سوری از ارائه تسهیلات به ۸۱ طرح شیلاتی از محل بنیاد برکت در شهرهای استان خبر داد و گفت: این طرح‌ها که در حوزه صید و صیادی و آبزی‌پروری و عمدتا در شهرهای ساحلی بوده‌اند ۲۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به بررسی‌های کارشناسی در سطح شهرستان و استان افزود: ۱۵۴ طرح شیلاتی به میزان ۲۷۷ میلیارد تومان نیازمند تسهیلات هستند و در صورت تامین اعتبار آماده دریافت تسهیلات از محل‌های اعتباری مختلف به منظور تکمیل و راه‌اندازی خواهند بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha