• یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402111511204
  • خبرنگار : 50283

​​​​اقامه نماز جماعت در سواحل

​​​​اقامه نماز جماعت در سواحل

ایسنا/گیلان مسئول ستاد اقامه نماز شهرستان بندرانزلی تاکید کرد: سال گذشته اقامه نماز در سواحل منطقه آزاد انزلی، طرح دریا انتهای خیابان پاسداران بندرانزلی همچنین ساحل روستای کپورچال برگزار شد و با توجه به استقبال خوب از این نمازها، امسال نیز در سواحل شهرستان نماز جماعت برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حجازی امروز یک‌شنبه ۱۵ بهمن ماه در اجلاسیه نماز بندرانزلی که در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی برگزار شد، اظهار کرد: خانواده پایه اصلی شکل‌گیری اجتماع بوده و بنیان اولیه شخصیت فرزندان و آینده‌سازان جامعه در خانواده شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اولین مدرسه برای هر فرد، خانه و خانواده است، افزود: ما در قبال فرزندان خود وظایفی داریم که یکی از این وظایف آشنا کردن فرزند با نماز است.

​​​​اقامه نماز جماعت در سواحل

وی افزود: جوانان در انتخاب همسر باید دقت نظر داشته و فقط در قید و بند ظواهر نباشند بلکه پایبندی به نماز و اصول دین یکی از مؤلفه‌های مهم در انتخاب همسر و شریک زندگی است.

مشاور استاندار و مدیر ستاد اقامه نماز استان گیلان گفت: والدین علاوه بر اینکه خودشان باید پای‌بند به اقامه نماز باشند باید از کودکی و با زبان کودکانه، فرزند خود را با نماز آشنا کنند و در زمان دبستان نیز در انتخاب معلم برای اولاد خود دقت کنند زیرا معلمان الگوی فرزندان هستند.

​​​​اقامه نماز جماعت در سواحل

همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام سید عبدالجواد شمس‌الدین، امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه باید در بحث نماز صادقانه، عالمانه و مجدانه تلاش کنیم، اظهار کرد: برنامه‌های مرتبط با نماز، روحیه بخش و حرکت‌افزا باشد.

وی افزود: در ادیان الهی گذشته شاهد هستیم خداوند انبیا را امر به اقامه نماز می‌کند زیرا نماز مسیر سعادت را پیش پای انسان قرار می‌دهد، ما نیز باید با تمام توان در این مسیر سعی کنیم.

امام جمعه بندرانزلی تاکید کرد: برای اقامه نماز و برپایی این مسئله دینی تلاش کنیم و آنچه در اجلاسیه سراسری نماز با شعار و مطالبه گری مقام معظم رهبری ارائه می‌شود در جهت تحقق آن تلاش داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم مسئله نماز را در زندگی فردی و اجتماعی نهادینه کنیم، افزود: در اجلاس شهرستانی نماز باید کار میدانی و عملیاتی داشته باشیم و اقشار مختلف مردم بتوانند در جلسه حضور داشته باشند.

​​​​اقامه نماز جماعت در سواحل

همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام یونس علیپور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی اظهار کرد: با همفکری و هم‌افزایی بتوانیم اقدامات خوبی در عرصه نماز داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۸ مسجد شهری و ۱۰ مسجد روستایی امام جماعت دارند، تصریح کرد: ۲۴ اداره در شهرستان بندرانزلی امام جماعت دارند.

مسئول ستاد اقامه نماز شهرستان بندرانزلی تاکید کرد: سال گذشته اقامه نماز در سواحل منطقه آزاد انزلی، طرح دریا انتهای خیابان پاسداران بندرانزلی همچنین ساحل روستای کپورچال برگزار شد و با توجه به استقبال خوب از این نمازها، امسال نیز در سواحل شهرستان نماز جماعت برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha