• یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402111511296
  • خبرنگار : 50627

مدیر کل خدمات اجتماعی کارگران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

قانون کار نیازمند بازنگری است

قانون کار نیازمند بازنگری است

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر کل خدمات اجتماعی کارگران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم بازنگری در قانون کار تاکید کرد و گفت: ما با قانون کار فعلی که بیش از ۴۰ سال قبل تدوین شده توقعات، نیازمندی و عدالت اجتماعی قشر کارگری را تامین کنیم.

مجتبی جلالیان روز یک‌شنبه ١٥ بهمن ماه در سی‌وپنجمین جشنواره امتنان از کارگران نخبه، گروه های کار و واحد های نمونه آذربایجان شرقی که در سالن پتروشیمی تبریز برگزار شد، این جشنواره را شناخت و احصا نخبگان کارگری و واحدهای تولیدی عنوان کرد و افزود: گنجینه های کشور از طریق این جشنواره ها برای تولید، کار و پیشرفت بیشتر معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به اقدامات و خدمات اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نحوه برگزاری جشنواره در کل کشور را تشریح کرد و گفت: ارسال سه شیوه‌نامه به عنوان نقشه راه، بازنگری شاخص و ضوابط برگزیدگان که موجب ثبت‌نام بیش از ۵۰ هزار نفر شده است، ارسال ۱۰ میلیون پیامک اطلاع‌رسانی شرکت در جشنواره، استفاده از بیش از ۳۵۰ نفر تیم علمی، میدانی، ملی و استانی، تهیه پیوست جمعیتی و تدوین شاخص های حوزه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در انتخاب واحد های نمونه که برای تمام استان ها ارسال شده است.

وی ادامه داد: تهیه بولتن ۳۳، ۳۴ جشنواره که به صورت الکترونیکی در اختیار استان ها قرار خواهد گرفت، ارتباط موثر با معاونت علمی ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان با هدف ایجاد نخبگان کار و تولید، توجه به کیفیت ثبت‌نام کنندگان، تعیین سهمیه متناسب با شرایط هر استان های برخوردار، نیمه برخوردار و محروم، الگو سازی از برگزیدگان دوره‌های گذشته، تهیه اطلس دوره سی‌چهارم جشنواره و تحول در نحوه برگزاری جشنواره امتنان از جمله اقدامات و خدمات اجتماعی کارگران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

حسین فتحی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این مراسم، ایران را جزو ۱۰ کشور برتر جهان قلمداد کرد و گفت: ایجاد همگرایی بین دولت مردمی و مجلس شورای اسلامی یکی از مسائلی که موجب امیدآفرینی و نشاط می‌شود.

وی تصریح کرد: فضای کسب‌وکار همواره در حال دگرگونی و تحول بوده، و امروزه نیز به سبب فضای دیجیتالی و اجتماعی این امر سرعت بیشتری گرفته است که صاحبان کسب‌وکار مدل قوی، خلاقانه و نوآورانه را برای حوزه خود اتخاذ نمایند.

وی با اشاره به معیار های جشنواره برای برگزیده شدن افراد، رفع و تامین نیاز های مادی و معنوی نیروی انسانی تاکید کرد و ادامه داد: ایجاد محیطی با نشاط و جذاب، رعایت عدالت مزدی، رفع تبعیض ها، افزایش تولید، افزایش بهره‌وری و تامین امنیت شغلی از معیارهای داوران برای انتخاب واحد های موفق صنعتی است.

فتحی، کارگران را بزرگ‌ترین سرمایه صنعت عنوان کرد و افزود: بدون تامین رضایت‌مندی سرمایه انسانی که همان مشتریان داخلی هستند راه رسیدن به مشتریان خارجی یعنی پادشاهان بازار میسر نمی‌شود.

وی ضمن اشاره به اهداف برگزاری جشنواره امتتان و از ثبت‌نام ۲۸۷ نفر در این رویداد خبر داد و گفت: این جشنواره نقش شایان و بسزایی در فرهنگ سازی، نهادینه سازی، خلاقیت نوآوری، ترویج فرهنگ کار دارد و در این راستا نیز می‌تواند نیروهای مولد، مخترع، مبتکر، نوآور و خلاق را تشویق به حضور در این جشنواره کند.

شایان به ذکر است که در سی‌وپنجمین جشنواره امتنان از کارگران نخبه، گروه های کار و واحدهای نمونه آذربایجان شرقی با حضور استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی از ۱۰ نفر کارگر ، ۲۵ واحد تولیدی، ۲۷ گروه کاری نمونه استان ضمن قدردانی تجلیل به عمل آمد.

قانون کار نیازمند بازنگری است

قانون کار نیازمند بازنگری است

قانون کار نیازمند بازنگری است

قانون کار نیازمند بازنگری است

قانون کار نیازمند بازنگری است

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha