• یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402111511323
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل:

سال جاری مجوزهای کاغذی پایان می یابد/ تسهیل صدور مجوز کسب و کار با درگاه ملی مجوزها

سال جاری مجوزهای کاغذی پایان می یابد/ تسهیل صدور مجوز کسب و کار با درگاه ملی مجوزها

ایسنا/اردبیل مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل سال ۱۴۰۲ را پایانی برای مجوزهای کاغذی برشمرد و گفت: درگاه ملی مجوزها در جهت تسهیل صدور مجوز کسب و کار فعالیت می کند.

یعثوب نژادمحمد ۱۵ بهمن در گفتگو با خبرنگاران از صدور همه مجوزها از طریق درگاه ملی مجوزها خبر داد و افزود: این درگاه در سال ۱۴۰۱ مصوب مجلس شورای اسلامی شد تا از اتلاف زمان و هزینه و بروز فساد جلوگیری و با افزایش رضایتمندی مردمی شاهد تسهیل در کسب و کار باشیم.

وی بیان کرد: تمامی دستگاههای دولتی موظف به تبعیت از این درگاه هستند و با هدف شفاف سازی، فرآیند صدور مجوز از مسیر دشوار خارج و صرفا با ارائه تصویر کارت ملی و کد پستی و شماره مجوز قبلی، شناسه یکتا بعنوان مجوز کسب و کار در عرض سه روز صادر می شود.

محمدنژاد اعلام کرد: بیشترین شکایت ها از اصناف، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و اداره کل صمت استان بوده است و این شکایتها در درگاه رسیدگی و رفع می شود و یک مورد نیز به دادستانی اردبیل ارجاع داده شده است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان افزود: سال ۱۴۰۲ پایان عمر مجوزهای کاغذی است و هیچ خدمات دولتی برای مجوزهای کاغذی انجام نمی شود.

وی مطرح کرد: صدور و تمدید و اصلاح مجوزها تماما با شناسه یکتا خواهد بود و استان اردبیل در این زمینه رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

محمدنژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در استان بویژه سرمایه گذاری خارجی افزود: ۳۰ فرصت سرمایه گذاری در استان اردبیل احصاء شد و در دست مطالعه مشاوران است.

وی ادامه داد: اطلس سرمایه گذاری استان به تبعیت از کشور در دست تدوین است و راه اندازی سامانه تجمیع جلسات و استعلامات را در دستور کار بعدی خود داریم.

این مقام مسئول استان اردبیل عنوان کرد: هر هفته با هفت دستگاه در راستای حل مشکلات سرمایه گذاران نشست کاری برگزار می شود و تاکنون ۶۴ مورد بررسی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha