• یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402111511341
  • خبرنگار : 50405

مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی:

الگوی حکمرانی در کشور ما یک الگوی مردم‌پایه است

الگوی حکمرانی در کشور ما یک الگوی مردم‌پایه است

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی گفت: الگوی حکمرانی در کشور ما یک الگوی مردم‌پایه است و مردم در جمهوری اسلامی نقش نمایشی ندارند، بلکه نقش مردم اساسی و تاثیرگذار است.

دستیار وزیر و مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی در جلسه هم‌اندیشی سازمان‌های مردم‌نهاد استان اظهار کرد: یکی از مزیت‌های خراسان رضوی وجود صدها سمن و تشکل مردم‌نهاد فعال و پویاست که در عرصه‌های مختلف به دنبال نقش‌آفرینی و ایفای مسئولیت اجتماعی خود هستند. سمن‌های خراسان رضوی به لحاظ کمیت، کیفیت و تنوع و اثرگذاری در جایگاه ویژه ای در سطح کشور قرار دارند.

وی افزود: مبنای عمل شما در شکل‌دهی این نهادها، احساس مسئولیت درونی و اعتقادی است و به همین جهت وجود مشکلات و موانع در مسیر راه، شما را از این رسالت ارزشمند دلسرد نکرده، بلکه با انگیزه به هدف والای خود ادامه می‌دهید و خداوند نیز قطعا اسباب خدمت‌رسانی را در مسیر پیش روی شما فراهم می‌کند.

این مقام امنیتی ادامه داد: الگوی حکمرانی در کشور ما یک الگوی مردم‌پایه است و مردم در جمهوری اسلامی نقش نمایشی ندارند، بلکه نقش مردم اساسی و تاثیرگذار است. بنیانگذار جمهوری اسلامی خودشان را خدمتگزار مردم می‌دانستند و این تفکر برگرفته از فقه مترقی شیعی است.

وی با بیان اینکه در اندیشه دینی، مردم و حکومت از هم جدا نیستند، عنوان کرد: جمهوری اسلامی نظامی است که بر پایه مردم ایجاد شده و منطق حکمرانی در نگاه ولایت فقیه مردم‌سالاری دینی است و نقش مردم در تمام اجزای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی مهم است.

مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی با بیان اینکه سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد باید زمینه مشارکت‌دهی مردم در انتخابات را فراهم کنند، گفت: یکی از بسترهای نظام برای تحقق حق مردم پس از انقلاب، پافشاری بر انتخابات است.

به گزارش ستاد خبری اداره کل اطلاعات خراسان رضوی، وی با تاکید بر اینکه انتخابات عرصه تجلی و قدرت مردم در ساختار سیاسی است  و اهمیت بسیار بالایی دارد، بیان کرد: شما سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد که رسالتمندانه در عرصه خدمت‌رسانی و انجام وظیفه انسانی پیشتاز هستید، در زمینه مشارکت مردم در انتخابات هم باید ایفای نقش کنید.

دستیار وزیر اطلاعات اضافه کرد: دشمن از سال‌های قبل تلاش می‌کند انتخابات را برای مردم بی‌ارزش جلوه دهد و در این چند سال با اغتشاشات و مسائل مختلف برای فراهم کردن این موضوع دست به کار شده است.

مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی خاطرنشان کرد: دشمن از ابتدای سال ۱۴۰۲ با غول‌های رسانه‌ای خود و با ایجاد اغتشاشات فکری، تردید و با سست کردن اراده مردم سعی می‌کند از حضور و مشارکت در انتخابات حداکثری مردم جلوگیری کند.

این مقام امنیتی تاکید کرد: دشمن از اقتدار ایران واهمه دارد و طوفان‌الاقصی و موفقیت‌های مردم یمن و لبنان در چند ماه اخیر را توسعه و قدرت ایران در منطقه می‌داند و از این موضوع هراسان است و سعی در خدشه‌دار کردن موفقیت‌های کشور دارد.

مشاور وزیر اطلاعات خطاب به تشکل‌های مردمی گفت: شما که دلتان برای ایران می‌تپد باید برای خنثی کردن توطئه دشمن و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و سرنوشت کشور هم تلاش کنید.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha