• یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402111511361
  • خبرنگار : 50471

همزمان با ایام دهه فجر انجام شد

برگزاری اختتامیه جشنواره استانی شعر طنز "ناون" در نهاوند

برگزاری اختتامیه جشنواره استانی شعر طنز "ناون" در نهاوند

ایسنا/همدان همزمان با ایام‌الله دهه فجر، آیین اختتامیه جشنواره استانی شعر طنز "ناون" با حضور مدیرکل ارشاد استان همدان، مسئولان شهرستان نهاوند و شاعرانی از شهرهای مختلف استان به میزبانی نهاوند در محل سالن اداره ارشاد این شهرستان برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند  امروز -یک‌شنبه ۱۵ بهمن- در این‌ مراسم، از ارسال بیش از ۱۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و گفت: این جشنواره با موضوع شعر آزاد به مناسبت دهه فجر برگزار شد و پس از داوری برگزیدگان از طریق دبیرخانه جشنواره اعلام شدند. 

مراد معصومی اظهار کرد: امروز در اختتامیه این جشنواره سه اثر در بخش ویژه، سه اثر در بخش آزاد و چهار اثر نیز به عنوان آثار قابل تقدیر با اهدای هدایایی مورد تجلیل و قدردانی قرار می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری دیگر برنامه‌های فرهنگی و هنری دهه فجر در این شهرستان، مطرح کرد: در ایام‌الله دهه فجر برنامه‌های متنوعی شامل نمایشگاه نقاشی، نمایشگاه پوستر، جنگ نمایشی، پخش و نقد فیلم، رونمایی از کتاب و مسابقه کتابخوانی در محل این اداره برگزار می‌شود.

معصومی تصریح کرد: همچنین به منظور افزایش نشاط اجتماعی در دهه فجر، کنسرت کمانچه فرج علیپور روز ۱۳ بهمن در محل اداره فرهنگ و ارشاد برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز در ادامه این مراسم گفت: بهار چهل‌وپنجمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است و امسال با توجه به تقارن با ماه رجب جشن‌ها و برنامه‌های بسیاری در حال برگزاری است که از آن جمله، جشنواره شعر طنز است که به میزبانی نهاوند در حال برگزاری است.

مسعود ویژه اظهار کرد: نهاوند شهر شعر، فرهنگ و هنر است و آوازه‌ای بلند و تاریخی دارد و در تاریخ انقلاب اسلامی شهرستان نهاوند افتخارآفرین و مؤثر بوده و شهدای گرانقدری چون گروه ابوذر را تقدیم کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: دشمن زخم خورده است و از هر ابزاری برای ضربه زدن به کشور استفاده می‌کند.

ویژه تأکید کرد: مردم‌ همیشه حضور مؤثری در عرصه‌ها داشته‌اند و در انتخابات نیز سربلند خواهند شد و در این انتخابات نیز مردم با حضور حداکثری باز هم دشمنان را ناکام می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه شعر طنز را از دو نگاه می‌توان مورد بررسی قرار داد و اهمیت آن را گوشزد کرد، گفت: نخست شعر را باید به عنوان یک رسانه دانست که در عین کوتاهی، حاوی پیام‌ها، مطالب و محتوای پر مغز است که به مخاطب منتقل می‌شود و یکی از دلایل فرهنگ غنی ما شعرایی هستند که زبان فرهنگ ما را از طریق شعر پاسداری کرده‌اند.

مدیرکل ارشاد استان همدان ادامه داد: نکته دوم اهمیت شعر طنز است که بیشترین اقبال از سوی مخاطبان نسبت به فیلم‌ها و برنامه‌های طنز است و این رکورد ‌گاهی در چند دهه اخیر هم به فیلم‌های طنز اختصاص یافته است.

ویژه اضافه کرد: این کشش و تقاضا با توجه به شرایط موجود در همه دنیا که کشور ما هم از آن بی‌نصیب نیست، نشان دهنده اهمیت موضوع است.

در ادامه مراسم، از اسدالله حیدری با تخلص «برکه» شاعر طنزپرداز نهاوندی با آثاری چون از برکه تا دریا، شعرهای تنهایی، خنده با لب‌های تو، مردی در انتظار خویش، گویش‌های محلی نهاوند و همچنین عضو کانون نویسندگان ایران تقدیر و قدردانی شد.

به گزارش ایسنا، در پایان این جشنواره از برگزیدگان با اهدای لوح و جوایز نقدی تقدیر و قدردانی شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha