• یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۹:۰۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402111511467
  • خبرنگار : 50652

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات گلستان:

برای هر کرسی مجلس در گلستان ۵۰ داوطلب رقابت می کنند

برای هر کرسی مجلس در گلستان ۵۰ داوطلب رقابت می کنند

ایسنا/گلستان رئیس هیئت نظارت بر انتخابات گلستان با بیان اینکه اکنون برای هر کرسی مجلس در گلستان ۵۰ داوطلب رقابت می‌کنند، توضیح داد: این در حالی است که این رقم در کشور ۴۳ داوطلب به ازای هر کرسی مجلس است.

حمیدرضا بهمنی نژاد پیش از ظهر امروز، ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ در سیزدهمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان در گرگان ۱۹ بهمن ماه را تاریخ نهایی رسیدگی به صلاحیت داوطلبین‌ مجلس عنوان کرد و گفت: ۲۰ بهمن ماه نیز نتیجه صلاحیت ها به فرمانداران حوزه های انتخابیه به صورت مکتوب اعلام می شود.

وی با اشاره به کارهای خوبی که در این دوره اتفاق افتاد و سبب افزایش شور و شوق انتخاباتی در کشور شد، عنوان کرد: اعلام مرحله ای رسیدگی به صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان یکی از این کارها بود که تا امروز سه مرحله تایید صلاحیت‌ها اعلام شده و سهم استان از این‌تایید صلاحیت ها تا امروز ۴۶ نفر بوده است.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات گلستان تعداد تایید صلاحیت شده ها تاکنون را ۳۵۹ نفر برشمرد و گفت: این عدد قابل توجهی بوده و تا پایان هفته امکان افزایش آن وجود دارد.

بهمنی نژاد با بیان اینکه اکنون برای هر کرسی مجلس در گلستان ۵۰ داوطلب رقابت می کنند، توضیح داد: این در حالی است که این رقم در کشور ۴۳ داوطلب به ازای هر کرسی مجلس است.

وی با اشاره به اجرای قانون شفافیت هزینه های انتخاباتی برای نخستین بار در انتخابات امسال گفت:  از ۱۹ بهمن‌ ماه همه داوطلبان تایید صلاحیت شده باید در سامانه شفافیت، اطلاعات مربوط به مخارج تبلیغات خود را ثبت کنند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات گلستان همچنین با اشاره به داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری، گفت: تاکنون صلاحیت سه نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در استان تایید شده و احتمال تایید تعدادی دیگری از داوطلبین تا ۱۹ بهمن وجود دارد.

به گزارش ایسنا، در پایان نیز سیدعلی مهاجر رئیس ستاد انتخابات استان گلستان از ارسال دستورالعمل تبلیغات انتخاباتی به فرمانداری ها خبر داد و افزود: در این دستورالعمل قوانین تبلیغات انتخاباتی و مصادیق آن در فضای مجازی و حقیقی به صورت شفاف تشریح شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha