• یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۱:۳۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402111511529
  • خبرنگار : 50649

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی:

نهضت تفسیر قرآن کریم در جامعه شکل گیرد

نهضت تفسیر قرآن کریم در جامعه شکل گیرد

ایسنا/فارس مفسر قرآن کریم کشورمان ضمن انتقاد از مهجوریت قرآن کریم در جامعه، گفت: باید در کنار تجوید و قرائت، به تفسیر کلام وحی نیز بها داد. بنابراین لازم است در سه ماه مبارکه رجب، شعبان و رمضان به صورت ویژه نهضتی برای تفسیر قرآن کریم شکل گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی امروز، ۱۵ بهمن در سومین همایش ملی «مهدویت و انقلاب اسلامی» که همزمان با ایام دهه فجر در شیراز برگزار شد، با یادآوری آیات قرآن کریم در خصوص زنده شدن مردگان و همچنین عمر طولانی پیامبران گفت: امام زمان(عج) می‌تواند با فرمان خداوند متعال تا چندین هزار سال زنده باشند.

رئیس هیئت امنای بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، ماه‌های رجب، شعبان و رمضان را ماه قرآن کریم عنوان کرد و گفت: ۴۵ سال از انقلاب اسلامی در ایران می‌گذرد اما سهم قرآن به آن صورت که باید و شاید داده نشده و به آن عمل نشده است. چراکه باید در کنار تجوید و قرائت، به تفسیر کلام وحی نیز بها داد. بنابراین لازم است در سه ماه مبارکه رجب، شعبان و رمضان به صورت ویژه نهضتی برای تفسیر قرآن کریم شکل گیرد.

این مفسر قرآن کریم با تاکید بر اینکه شب قدر زمان نزول قرآن کریم است، بیان کرد: متاسفانه در شب قدر که زمان نزول قرآن کریم است، آیات الهی مهجور است و در آن لیالی نیز سهمی ندارد و در شب قدر به قرائت دعای جوشن و دیگر اعمال توجه می‌شود در صورتی که باید تفسیر قرآن را مورد اهتمام قرار داد.

قرائتی با انتقاد از وضعیت تربیت در کنار آموزش تصریح کرد: در نظام آموزشی ما هر چقدر انسان با سوادتر می‌شود از دین فاصله بیشتر می‌گیرد، از این رو باید ساختار آموزشی مورد بررسی قرار گیرد و مبحث قرآن کریم ویژه دیده شود. همچنین از طلاب و روحانیت خواستاریم در تبلیغ و منبرهای خود حداقل تفسیر چند آیه از قرآن کریم را بیان کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه آیات قرآن کریم حرف‌های نو دارد و پس از گذشت چند هزار سال از نزول آیات، در این روزگار معجزه محسوب می‌شود، تاکید کرد: باید در مساجد ما تفسیر قرآن کریم رواج پیدا کند و حدیث داریم که در زمان ظهور امام زمان(عج) در همه مناطق خیمه قرآنی راه‌اندازی خواهد شد.

وی بیان کرد: تجوید و حفظ قرآن کمال است اما تدبر در قرآن کریم نیز واجب است از این رو باید تفسیر قرآن کریم از تشکیلات ملی و دولتی فراتر رفته و یک نهضت شکل گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha