• دوشنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۷:۲۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402111611591
  • خبرنگار : 71145

تجاوز آمریکایی-انگلیسی به استان‌های حدیده و صعده/ اذعان سنتکام به حمله‌ای جدید علیه یمن

تجاوز آمریکایی-انگلیسی به استان‌های حدیده و صعده/ اذعان سنتکام به حمله‌ای جدید علیه یمن

خبرنگار المیادین در صنعا و نیز یک منبع نظامی یمن گزارش دادند که تجاوزات آمریکایی-انگلیسی استان ساحلی حدیده در دریای سرخ در غرب یمن را با ۱۵ حمله هدف قرار داد. سنتکام نیز به انجام حملاتی به ارتش در سواحل یمن اذعان کرد.

به گزارش ایسنا، یک منبع نظامی تایید کرد که هواپیماهای متجاوز آمریکایی-انگلیسی ۱۵ حمله به استان‌های صعده و حدیده انجام دادند.

این مقام یمنی افزود: حریم هوایی استان ساحلی حدیده در دریای سرخ شاهد پروازهای شدید جنگنده‌ها و هواپیماهای شناسایی است.

تجاوزات آمریکایی-انگلیسی منطقه راس عیسی در منطقه الصلیف در شمال غرب شهر حدیده را با هشت حمله هدف قرار داد و نیز سه حمله را به مناطق جداگانه منطقه الزیدیه در شمال همین استان انجام داد.

جنگنده‌های آمریکایی‌-انگلیسی چهار حمله دیگر هم به شرق شهر صعده در شمال یمن انجام دادند.

این در حالی است که سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد روز یکشنبه تاکید کرد که هواپیماهای متجاوز آمریکایی-انگلیسی ۴۸ حمله هوایی به مناطق متعددی در استان‌های یمن انجام دادند.

در همین زمینه، یک منبع محلی در استان صعده، (شمال غربی یمن)، به اسپوتنیک گفت که جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی سه حمله به مواضع نظامی انصارالله یمن در منطقه باقم، در شمال استان صعده انجام دادند. در حالی که حمله دیگر اردوگاهی را در شرق شهر صعده هدف قرار داد.

انصارالله یمن نیز این حملات را محکوم کرده و آن را نقض قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل دانسته و واشنگتن و لندن را مسؤول تهدید کشتیرانی در دریای سرخ و عرب اعلام کرد.

این گزارش المیادین در حالی منتشر شده که فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) گفت نیروهای این کشور با یک موشک هدایت شونده، «یک حمله دفاع از خود» در برابر حمله ارتش یمن انجام دادند.

سنتکام ادعا کرد که چهارم فوریه نیروهایش چهار موشک هدایت شونده ضد کشتی را که برای پرتاب به کشتی‌ها در دریای سرخ آماده شده بودند، بمباران کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha