• دوشنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402111611965
  • خبرنگار : 50060

در سال جاری صورت گرفت

افزایش ۶۵ درصدی وصول مالیات در استان قزوین

افزایش ۶۵ درصدی وصول مالیات در استان قزوین

ایسنا/قزوین مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با اشاره به اینکه مالیات وصولی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۶۵ درصد افزایش داشته، گفت: در سال جاری ۱۸۰ میلیارد تومان از محل فرار مالیاتی اخذ و به خزانه دولت واریز شده است.

سید محمود موسوی صانع در نشست خبری با اصحاب رسانه که دوشنبه ۱۶ بهمن در سالن جلسات امور مالیاتی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه کشور اتفاق افتاده و در شرایطی که درآمدهای نفتی به سهولت در دسترس نیست، سنگین‌ترین وظیفه اقتصادی و استراتژیک دولت اخذ مالیات است و مالیات به عنوان پاک‌ترین و پایدارترین منبع درآمد دولت مورد تأکید است.

وی در ادامه با بیان اینکه مالیات ابزار سیاست‌گذاری در اقتصاد است، گفت: در سنوات اخیر اخذ مالیات به عنوان اصلی‌ترین درآمد دولت در حال افزایش است و پیش‌بینی شده به ۲ برابر درآمدهای نفتی برسد که درحال تحقق است.

این مسئول با اشاره به اینکه استراتژیک بودن موضوع مالیات به اندازه‌ای است که برنامه‌ریزی مدون برای تحقق اهداف قانونی در این حوزه صورت گرفته، خاطرنشان کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی امور مالیاتی خود را موظف می‌داند از واحدهای تولیدی و مفید اقتصادی حمایت کند و در این راستا مالیات واحدهای تولیدی غیردولتی با نرخ ۲۵ درصد نرخ قانونی محاسبه‌ می‌شود.

وی بیان کرد: با وجود تخفیف‌های قانونی امروز شاهد رشد روز افزون درآمدهای مالیاتی هستیم ضمن اینکه وصول مالیات بیشتر از کسانی صورت می‌گیرد که به صورت داوطلبانه برای پرداخت مالیات مراجعه‌ می‌کنند و در این امر نیز اساس کار در امور مالیاتی اعتماد به مؤدیان است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با بیان اینکه بیش از ۹۶ درصد از درآمدهای استان از طریق مالیات تأمین می‌شود، ادامه داد: امور مالیاتی در استان قزوین موظف است ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مالیات وصول و به خزانه‌ دولت واریز کند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه ۷ هزار و ۵۷۳ میلیارد تومان مالیات وصول شده که بیش از ۹۵ درصد تعهدات سال ۱۴۰۲ محقق شده است و پیش‌بینی می‌شود به زودی بتوانیم ۱۰۰ درصد رقم مربوط به سال جاری را محقق کنیم.

به گزارش ایسنا، موسوی صانع با اشاره به اینکه مالیات وصولی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۶۵ درصد افزایش داشته، تصریح کرد: در سال جاری ۱۸۰ میلیارد تومان از محل فرار مالیاتی اخذ و به خزانه دولت واریز شده است.

ساخت پروژه آیت‌الله باریک‌بین از محل اعتبارات ارزش افزوده 

وی خاطرنشان کرد: از محل ارزش افزوده تا آخر دی ماه سال جاری ۲ هزار و ۹۷۶ میلیارد تومان به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و عشایر استان قزوین توزیع شده و این رقم نسبت به سال گذشته ۱۱۶ درصد افزایش داشته است و مهمترین پروژه‌ای که از محل اعتبارات ارزش افزوده ساخته شده پروژه کمربندی آیت‌الله باریک‌بین قزوین است.

این مسئول گفت: از محل ارزش افزوده برای توسعه‌ ورزش استان از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه ۹۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نوزیع شده است در صورتی که طول سال گذشته ۴۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان توزیع شده بود.

وی در ادامه اظهار کرد: در سال جاری به دلیل فرهنگ‌سازی‌های اتفاق افتاده توسط رسانه‌ها و نیز اجبارها و هنجارهای قانونی بیش از ۱۰ هزار مؤدی مالیاتی برای پرداخت مالیات خوداظهاری کرده‌اند.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین ادامه داد: اگر مؤدیان مالیاتی تا پایان بهمن ماه سال جاری بدهی مالیاتی خود را پرداخت کنند، در مورد اشخاص حقیقی تا ۵ میلیارد ریال جرائم قابل بخشودگی آن‌ها بخشیده می‌شود و در مورد اشخاص حقوقی تا ۲۰ میلیارد ریال جرائم قابل بخشودگی آن‌ها بخشیده خواهد شد.

موسوی صانع بیان کرد: مؤدیانی که ارزش افزوده آن‌ها قطعی شده و برای تقسیط مبلغ به صورت ۲ تا ۶ ماه اقدام کرده باشند، با شرط اینکه اعتراض نداده باشند، ۱۰۰ درصد جرائم آن‌ها بخشوده خواهد شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha