• دوشنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402111611971
  • منبع : بازار

در زمان خرید ناودانی به چه نکاتی توجه کنیم

در زمان خرید ناودانی به چه نکاتی توجه کنیم

ناودانی‌ها به عنوان یکی از محصولات فولادی، نقش بسیار حیاتی و اساسی در صنایع مختلف از جمله صنعت ساختمان و سازه‌های صنعتی دارند. به همین دلیل دانستن برخی نکات قبل از خرید می‌تواند شما را از ضررهای احتمالی دور نگه داشته و تجربه‌ خریدی مطمئن را برایتان به ارمغان آورد.

به گزارش ایسنا به نقل از پیوان، در ادامه قرار است به بررسی نکات کلیدی خرید ناودانی برای پروژه‌های مختلف بپردازیم و هر آنچه را که قبل از اقدام به خرید این محصول به آن نیاز دارید در اختیارتان قرار دهیم.

اصطلاحات مربوط به ناودانی‌ها که باید در هنگام خرید بدانید، چیست؟

قبل از هر اقدامی برای خرید، ضروری است که با اصطلاحات مربوط به این قطعات به طور کامل آشنا شوید. دانستن این اصطلاحات به شما به عنوان خریدار کمک می‌کند تا با دقت بیشتری به محصول نگاه کرده و خرید خود را با اطمینان خاطر انجام دهید. در ادامه به بیان برخی از اصطلاحات رایج درباره این محصولات خواهیم پرداخت:

  • نرمال: ناودانی‌هایی که در بازه طولی ۶ تا ۱۲ متر قرار دارند به عنوان ناودانی‌های نرمال شناخته می‌شوند.
  • کوتاه و بلند: ناودانی‌های کوتاه که در بازار به فروش می‌رسند دارای طول ۶ متر و ناودانی‌های بلند طولی معادل ۱۲ متر دارند.
  • سنگین: تولید این سری قطعات با رعایت وزن و ابعادی که در جدول استاندارد تعیین شده است در زنجیره تولید، پیگیری می‌شود. این مقاطع با رعایت این پارامترها در برخی از کارخانه‌های اروپایی و داخلی ساخته خواهند شد.
  • سبک: این نوع محصولات دارای وزن سبک‌تری هستند. همچنین با وجود وزن کمتر، قیمت این پروفیل‌ها در مقایسه با مدل‌های سنگین‌تر، ارزان‌تر است. لازم به ذکر بوده که وزن این نوع مقاطع کمتر از مقداری خواهد بود که در جدول استاندارد مشخص شده است.
  • جدول اشتال: جدولی وجود دارد که یکی از منابع بسیار مهم برای مهندسان عمران به شمار می‌رود. این جدول شامل اطلاعات گوناگونی درباره وزن، ابعاد، ضخامت و مشخصات مهم دیگر محصولات فولادی است.

قبل از اقدام به خرید ناودانی باید به چه نکاتی توجه داشت؟

ممکن است خرید ناودانی نسبت به سایر محصولات برای بسیاری از افراد گیج‌کننده به نظر برسد؛ زیرا این محصول با جنس، اندازه و حتی آلیاژهای مختلفی تولید می‌شود. اما پارامترهای مهمی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا درک بهتری از این قطعات داشته باشید. در ادامه برخی از مهم‌ترین پارامترهایی که باید در زمان خرید به آن توجه کنید مورد بررسی قرار گرفته است:

در زمان خرید ناودانی به چه نکاتی توجه کنیم

قیمت

قیمت این قطعات مانند سایر مقاطع فولادی، تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. عواملی مانند قیمت مواد اولیه، نوسانات بازار، قیمت دلار، تقاضا و عرضه تاثیر قابل توجهی بر قیمت ناودانی خواهد داشت. پس قبل از خرید حتما به این نکته توجه داشته باشید که از منابع معتبر استعلام قیمت بگیرید.

تولید کنندگان

در حوزه تولید این قطعات چندین کارخانه مختلف به صورت فعال مشغول به کار هستند. پیوان به عنوان یکی از بزرگترین تامین کنندگان قطعات و ورق‌های فولادی تقریبا تمامی برندهای مختلف ناودانی را پوشش می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر درباره برندهای مختلف این محصولات، می‌توانید با کارشناسان مجموعه مشورت کنید. برای انجام این کار لازم است به وبسایت پیوان با آدرس https://pivan.co/  مراجعه کرده و پس از مشورت با کارشناسان خبره در این زمینه، اقدام به خرید کنید؛ همچنین می‌توانید از این سایت معتبر قیمت آهن و قطعات فولادی مهمی چون ناودانی را نیز استعلام بگیرد.

مراحل و نحوه خرید

شما می‌توانید محصول مورد نظر را از کارخانه تولید کننده خریداری و یا آن را از طریق واسطه‌های فروش و تامین کنندگان قطعات فولادی تهیه کنید. اگر قصد خرید دارید حتما توجه داشته باشید که از تامین کننده معتبر و قابل اعتمادی چون پیوان خرید خود را انجام دهید تا از اصالت کالا خیالتان راحت باشد و محصولی مرغوب و با کیفیت بالا به دستتان برسد. شما می‌توانید بعد از دریافت راهنمایی‌های لازم از کارشناسان و انتخاب نهایی محصول، سفارش خود را ثبت کنید و کالای مورد نظر شما در اسرع وقت ارسال خواهد شد.

بررسی اصالت قطعات

قطعاتی که به دست مشتری می‌رسد باید از نظر شکل ظاهری به طور کامل صاف و بدون هیچگونه موج‌زدگی و پوسته باشد. همچنین لازم به ذکر است که وزن محصول باید مطابق جدول وزنی ارائه شده توسط کارخانه باشد و علامت اختصاری مربوط به تولید کننده بر روی قطعات درج شده باشد. پس حتما این نکات را در هنگام خرید برای اطمینان از اصالت کالا در نظر داشته باشید.

جمع بندی

در این مقاله به بیان نکات و اصطلاحاتی درباره خرید ناودانی پرداخته‌ایم تا شما با اطلاع یافتن از آن‌ها بتوانید خرید مطمئن‌تری را تجربه کنید. همچنین با بیان نکات فوق شما قادر خواهید بود تا از اصالت کالای خریداری شده اطمینان خاطر داشته باشید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha