• دوشنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402111612002
  • خبرنگار : 50662

 مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی:

۱۳ هزار بیمار خاص در سامانه بیمه نشان‌دار شده‌اند 

۱۳ هزار بیمار خاص در سامانه بیمه نشان‌دار شده‌اند 

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر کل بیمه سلامت با اشاره به اقدامات صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج، گفت: با پیگیری‌های انجام شده، ۱۰۷ بیماری جزو بیماری‌های خاص در نظر گرفته شده که تاکنون ۱۳ هزار نفر از بیماران خاص و صعب العلاج استان در سامانه بیمه سلامت نشان‌دار شده‌اند.

علی اربابی، امروز دوشنبه ۱۵ بهمن در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه فجر با بیان اینکه در حال حاضر ۶۸.۵ درصد جمعیت بیمه شده استان معادل ۵۲۶ هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: پوشش بیمه‌ای به دلیل بالا بودن هزینه‌های درمان همیت بسیاری دارد.

وی با اشاره به اینکه بیمه ۵ دهک اول رایگان است و در دولت سیزدهم، بیش از ۱۷ هزار نفر در سطح استان به صورت رایگان بیمه شده‌انند، اظهار کرد: از خیرین و افرادی که در حوزه سلامت همکاری می‌کنند، خواستاریم در بیمه شدن افراد کم‌بضاعت با بیمه سلامت همکاری داشته باشند.

اربابی تصریح کرد: بیمه شدن یک رکن است و سازمان بیمه سلامت در سال ۱۴۰۲ تشکیلات سازمانی را بروزرسانی کرده و معاونت پیشگیری به طور جد به موضوعات پیشگیری و غربالگری‌های هدفمند می‌پردازد.

مدیر کل بیمه سلامت با اشاره به اقدامات صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج، گفت: با پیگیری‌های انجام شده، ۱۰۷ بیماری جزء بیماری‌های خاص در نظر گرفته شده که تاکنون ۱۳ هزار نفر از بیماران خاص و صعب العلاج استان در سامانه بیمه سلامت نشان‌دار شده‌اند.

وی با بیان اینکه از ۱۰۷ نشان ۱۰ مورد از بیماری‌های صعب‌العلاج مراجعه بیشتری دارد گفت: پرفشاری خون با ۴ هزار نفر، دیابت با ۳ هزار و ۳۰۰ نفر، سرطان با ۲ هزار و ۱۰۰ نفر به ترتیب بیش‌ترین بیماری‌ها در افراد نشان‌دار بیماران صعب‌العلاج هستند.

 اربابی با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری، ۴۳.۵ میلیارد تومان برای ۶۰ هزار بار مراجعه افراد نشان‌دار پرداخت شده است  اظهار کرد: ۲۲۱۴ زوج نابارور شناسایی و در سامانه نشان‌دار شده‌اند که از ۷ ماه گذشته تاکنون ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای این افراد هزینه پرداخت شده است.

تصریح‌کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون سازمان بیمه سلامت ۳۵۲.۵ میلیارد تومان به حساب مراکز درمانی، داروخانه‌ها، پزشکان و جامعه هدف پرداخت کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha