• دوشنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402111612046
  • خبرنگار : 50037

افتتاح ۳۴۹ واحد مسکن روستایی کبودراهنگ در دهه فجر

افتتاح ۳۴۹ واحد مسکن روستایی کبودراهنگ در دهه فجر

ایسنا/همدان مدیر بنیاد مسکن شهرستان کبودراهنگ از افتتاح و بهره‌برداری ۳۴۹ واحد مسکن روستایی در ایام‌الله دهه مبارک فجر در این شهرستان خبر داد.

محمدکرم معصومی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: این تعداد مسکن روستایی با زیربنای ۳۱ هزار و ۴۱۰ مترمربع با اعتباری افزون بر ۲۲۰ میلیارد تومان با استفاده از تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی و آورده متقاضیان و با نظارت ناظران نظام فنی روستایی در دهه فجر به افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کبودراهنگ در سال‌جاری بیش از ۷۰ پروژه عمرانی در سطح روستاهای شهرستان اجرا کرده است که تعدادی از این پروژه‌ها در هفته دولت افتتاح شد.

معصومی گفت: در دهه فجر نیز تعداد ۲۳ پروژه عمرانی با اعتباری افزون بر ۳۳ میلیارد تومان از محل منابع ملی، تملک دارایی و نیز قیر یارانه‌ای در سطح روستاهای این شهرستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی مساحت معابر آسفالت شده این ۲۳ روستا را ۱۱ هزار مترمربع برشمرد و تصریح کرد: پرداخت تسهیلات مسکن ۳۵۰ میلیون تومانی در روستاهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت با نرخ ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله با معرفی متقاضیان واجد شرایط به بانک‌های عامل شهرستان آغاز شده و متقاضیان برای تشکیل پرونده با در دست داشتن مدارک لازم می‌توانند به بنیاد مسکن مراجعه کنند.

معصومی با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان شهرهای کبودراهنگ، گل‌تپه و شیرین‌سو با توجه به جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر واجد استفاده از این تسهیلات هستند، گفت: با توجه به شرایط و ضوابط تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، استفاده از این تسهیلات توسط متقاضیان از نقش مؤثری در ارتقاء شاخص مقاوم‌سازی مسکن در کبودراهنگ برخوردار خواهد بود.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان کبودراهنگ در پایان بیان کرد: کل واحدهای مسکونی روستایی این شهرستان بیش از ۲۴ هزار و ۷۰۰ واحد بوده که از این تعداد ۴۳ درصد مساکن مقاوم‌سازی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha