• دوشنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402111612091
  • خبرنگار : 50034

مدیرعامل مؤسسه شهید مدنی همدان:

امروز جامعه به شناخت امثال شهید مدنی نیاز دارد

امروز جامعه به شناخت امثال شهید مدنی نیاز دارد

ایسنا/همدان مدیرعامل مؤسسه شهید مدنی همدان با تأکید بر اینکه امروز جامعه به شناخت امثال شهید مدنی نیاز دارد، گفت: شهید مدنی مصداق عینی انسانی بود که توانست در گام بالاتر راهبری جامعه را در مسیر حق برعهده بگیرد.

سیدمحمدکاظم حجازی دوشنبه ۱۶ بهمن در برنامه انقلاب دانشگاهیان استان با محوریت مجاهد حق و بازخوانی نقش شهید آیت‌الله مدنی در انقلاب همدان، با بیان اینکه حق به عنوان کلمه‌ای فارغ از بهره‌برداری در محیط اجتماعی، یک مبنای قرآنی دارد، اظهار کرد: در آیات الهی مکرراً کلمه حق استفاده شده به عنوان جبهه‌ای که ثابت است و مبانی او براساس مبانی است که پروردگار برای بشر تبیین کرده و هرچه در مقابل او قرار دارد، جبهه باطل است.

وی با اشاره به اینکه در آیات متعددی این عبارت تعریف و دعوت شده حق‌مدار باشند، تصریح کرد: شناخت حق برای هر انسان به عنوان آفریده‌ای که بر مبنای اراده تصمیم می‌گیرد، مهم است.

حجازی تأکید کرد: انسان‌هایی که پا را فراتر گذاشته یعنی فارغ از شناخت حق، در تبیین آن در جامعه توفیق کسب کردند و به عبارتی معرف حق و شاخص موضوع حق بودند را به عنوان رهروانی می‌دانیم که با تبعیت از قرآن توانمندی راهبری جوامع انسانی را عهده‌دار شدند.

مدیرعامل مؤسسه شهید مدنی بیان کرد: پیامبران مردم را به حق دعوت کردند و امامان حق بودند و چون حق در رفتارشان عینیت پیدا کرد توانستند بشریت را به سمتی سوق دهند که پروردگار دعوت کرده بود.

وی ادامه داد: در طول صده گذشته در جامعه ایران افراد متعددی داریم که از این خصوصیت برخوردار بودند و فارغ از شناخت حق، در رفتار شخصی آنها عینیت پیدا کرده بود و توانستند در راهبری جامعه به سوی حق نقش متمایزی ایفا کنند.

حجازی تصریح کرد: حضرت امام راحل به عنوان قله این موضوع در طول صده گذشته مورد توجه است. امام(ره) هیچ‌گاه افراد را به خود دعوت نکردند اما رفتار ایشان که منبعث از اعتقاداتشان بود، برای جامعه حجت بود.

وی با بیان اینکه آرامش‌خاطر جامعه در عملی بود که با عمل امام(ره) قرابت داشت، تأکید کرد: جامعه کسانی را به راهبری می‌پذیرفت که در مسیر امام راحل قدم برمی‌داشتند که شهید مدنی مصداق عینی چنین انسانی بود که توانست در گام بالاتر راهبری جامعه را در مسیر حق برعهده بگیرد.

مدیرعامل مؤسسه شهید مدنی با بیان اینکه دوران تأثیرگذاری برخی از شخصیت‌ها تنها به دوران حیات آنها ختم نمی‌شود، اظهار کرد: این افراد جامعه را دعوت به آنچه می‌کنند که مبانی اعتقادی آنهاست بنابراین دوران تأثیرگذاریشان تنها به دوران حیاتشان ختم نمی‌شود و مبدل به یک مکتب می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه اثر معنوی آنها همچنان در جامعه پیرو پیدا می‌کند، بیان کرد: وقتی مقام معظم رهبری از امام راحل به عنوان مکتب یاد می‌کنند، دقیقاً همین مسأله است. امامی که ۱۰ها سال از جامعه رخت بسته اما همچنان مبانی انقلاب اسلامی صراطی است که امام بر آن واقف بود.

حجازی با بیان اینکه اگر امثال شهید مدنی همچنان نام و نشان دارند به این علت است که شهید مدنی برای نام و نشان خود قدم برنداشت بلکه او ذوب در یک حرکتی بود که منبعث از قرآن در رفتار امام راحل تجلی پیدا کرد، افزود: امروز هر آنجا که نام و یادی از اوست، آن نگاه مقدس شمرده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شخصیت سردار حاج قاسم سلیمانی استمرار نسلی است که توانستند با فهم دقیق حق، مرامی را در جامعه بنا بگذارند که برای نسل‌های بعد هم الگو باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha