• دوشنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402111612094
  • خبرنگار : 50614

مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص):

از ظرفیت مولدسازی برای پیشبرد پروژه‌ها در خراسان رضوی استفاده شود

از ظرفیت مولدسازی برای پیشبرد پروژه‌ها در خراسان رضوی استفاده شود

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) با اشاره به اینکه موضوع مولدسازی را امسال به صورت قانون در انجام پروژه‌ها داریم و ما در شهرهای دیگر کشور از آن استفاده کرده‌ایم، گفت: پیشنهاد داریم از ظرفیت مولد سازی برای پیشبرد پروژه‌ها در استان خراسان رضوی استفاده شود.

محمدرضا رحمانی امروز دوشنبه ۱۶ بهمن ماه، در آغاز عملیات حفاری مسیر غربی پروژه خط سه قطار شهری و پروژه احداث سطح سوم تقاطع غیرهمسطح میدان شهید فهمیده، ضمن تبریک ایام دهه فجر و ماه رجب عنوان کرد: امروز خدمات قرارگاه در جای‌جای کشور در معرض دید مردم و مسئولین است. قرارگاه خاتم‌الانبیا به لطف خدا از دل ظرفیت‌های نهان کشور شکل گرفته و امروز دارای بالاترین میزان توانمندی در حوزه ماشین‌آلات، نیروی مومن و متعهد و متخصص و ظرفیت بالای اجتماعی بوده که بخشی از خود مردم و متعلق به مردم است.

وی ادامه داد: قرارگاه با هدف ورود به پروژه‌های راهبردی کشور تشکیل شده و به درخواست مردم در این پروژه‌ها حضور پیدا می‌کند و مشغول خدمت‌رسانی است.

مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) خاطرنشان کرد: در حوزه حمل و نقل و راه و ترابری به لطف خداوند ما امسال ۲۹ پروژه راهبردی را در کشور به بهره‌برداری رساندیم که ۶ مورد از این پروژه‌ها توسط رییس جمهور کشور افتتاح شده است. این توانمندی در قرارگاه وجود دارد و برنامه داریم در سال آینده در هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه، ۲۷ پروژه در مقیاس بزرگ را به بهره‌برداری برسانیم.

رحمانی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های تهاتری به عنوان یکی از توانمندی‌های قرارگاه خاتم‌الانبیا، تصریح کرد: ما در پروژه‌ها از این ظرفیت به انواع مختلف تهاتر استفاده کردیم و کارفرماها نیز از آن استقبال کردند. موضوع مولدسازی را امسال به صورت قانون در انجام پروژه‌ها داریم و ما در شهرهای دیگر کشور از آن استفاده کردیم. پیشنهاد داریم از ظرفیت مولدسازی برای پیشبرد پروژه‌ها در استان خراسان رضوی استفاده شود.

وی ادامه داد: همه پروژه‌هایی که در حوزه راه و شهرسازی داریم فعال هستند و در تلاشیم پروژه‌ها را به برنامه زمانبندی که داریم برسانیم. با اتمام تعداد پروژه‌هایی که برای سال آینده داریم ان‌شالله بیش از ۵۰۰ کیلومتر راه‌آهن به خط ریلی کشور اضافه خواهد شد. در خصوص تخت بیمارستانی نیز بیش از ۵۰۰ تخت بیمارستانی اضافه خواهد شد. همچنین ۶۳ کیلومتر مترو اضافه خواهد شد که فاز اول مترو شهر مشهد بخشی از آن است و در کنار آن فاز اول مترو شهر قم نیز نزدیک بهره‌برداری است.

مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) در خصوص پروژه‌های در دست احداث شهر مشهد، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای قرارگاه بومی‌سازی است. دستگاه حفاری تونل (TBM) در گذشته برای کشور شناخته شده نبود اما امروز در حوزه راه‌وشهرسازی بیش از ۹ دستگاه حفاری تونل (TBM) در هلدینگ راه و شهرسازی وجود دارد که در هشت کلانشهر کشور پروژه‌های مترویی را اجرا می‌کنند. در حوزه خطوط مترویی ما در سه کارگاه ۵۸ کیلومتر در مشهد خطوط مترو داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha