• دوشنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۰
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1402111612225
  • منبع : معاونت علمی ریاست جمهوری

راهبرد ملی کارخانه‌های نوآوری تدوین می‌شود

راهبرد ملی کارخانه‌های نوآوری تدوین می‌شود

نشست دو روزه مدیران کارخانه‌های نوآوری به منظور هم‌افزایی، شبکه‌سازی، انتقال تجربه و تدوین راهبرد ملی کارخانه‌های نوآوری با حضور دستیار معاون علمی در ساماندهی و توسعه زیرساخت های فناوری و مدیران کارخانه های سراسر کشور در محل کارخانه نوآوری زاهدان در حال برگزاری است.

به گزارش ایسنا، محمدجواد صدری مهر، دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری با اشاره به تفاوت هدف‌گذاری کارخانه‌های نوآوری و پارک‌های علم و فناوری، گفت: عملکرد شبکه‌ای، آمایش پتانسیل‌های استانی و جهت‌دهی برنامه توسعه کارخانه‌های نوآوری بر اساس این پتانسیل‌ها، تعریف پروژه‌های ملی در سیاست‌های اجرایی کارخانه‌های نوآوری و همچنین ارتباط مؤثر و شبکه‌سازی و خلق زنجیره ارزش کارخانه‌های نوآوری سراسر کشور با یکدیگر از اهداف این نشست خواهد بود که با طرح راهکارهای کاربردی از سوی مدیران کارخانه‌ها محقق خواهد شد.

وی افزود: امروزه برای بالا بردن کیفیت نقش‌آفرینان اکوسیستم نوآوری، نیازمند غنی‌سازی ورودی‌های اکوسیستم هستیم که با توجه به کاهش میانگین سنی مؤسسان استارتاپ‌های پذیرفته شده در کارخانه‌های نوآوری سراسر کشور این مهم با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند دست‌یافتنی‌تر خواهد بود.

فرید شاهمرادی، مدیر توسعه کارخانه‌های نوآوری نیز ضمن گزارش ارائه‌ای از نتایج نشست‌های پیشین مدیران کارخانه‌های نوآوری، گفت: در این نشست از ۲۱ مدیر کارخانه نوآوری دعوت به عمل آمده که ۱۶ نفر از آنان موفق به حضور در این نشست شدند.

به گفته وی، یکی از برنامه‌های این نشست، تشکیل شورای راهبردی کارخانه‌های نوآوری با هدف توسعه کارخانه‌ها و همچنین پیشبرد هدف خصوصی‌سازی مدیریت کارخانه‌های نوآوری است.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، شاهمرادی در پایان اضافه کرد: شورای راهبردی کارخانه‌های نوآوری نیازهای مجموعه‌ها را پیگیری خواهند کرد و در این راه دفتر توسعه کارخانه‌های نوآوری پل ارتباطی میان این شورا و نهادهای اجرایی مرتبط با کارخانه‌های نوآوری خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha