• دوشنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۹:۰۴
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1402111612337
  • خبرنگار : 71451

واکنش مخاطبان به «صبح اعدام» افخمی

واکنش مخاطبان به «صبح اعدام» افخمی

فیلم سینمایی «صبح اعدام» همزمان با چهارمین روز از چهل و دومین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی پرند مال نمایش داده شد.

به گزارش ایسنا، پردیس سینمایی پرند مال در دومین سال از آغاز به کار خود میزبان مخاطبانی بود که برای تماشای فیلم سینمایی «صبح اعدام» ساخته بهروز افخمی به این سینما آمده بودند.


«پرند» که به قطب مسکن مهر ایران لقب گرفته است دو سال است که یک پردیس سینمایی با چهار سالن نمایش دارد. این پردیس سینمایی که در آستانه دهه فجر سال گذشته به بهره برداری رسید اکنون برای چندمین روز متوالی آثار سینمایی چهل و دومین دوره جشنواره فیلم فجر را اکران می‌کند.
ایسنا در غروب چهارمین روز جشنواره فیلم فجر به سراغ مخاطبان «صبح اعدام» رفت و نظرشان را درباره این فیلم جویا شد.


مارال بهزادی یکی از بینندگان این فیلم بیان کرد:  پرداختن به شخصیت‌های تاریخی یک ضرورت است و خوشبختانه در سال‌های گذشته آثاری همچون «تختی»، «سرهنگ ثریا» و شهید باکری ساخته شده‌اند، اما از آقای بهروز افخمی در ساخت فیلم «صبح اعدام» که به زندگی طیب حاج رضایی یکی از مبارزان انقلابی می پردازد انتظار بیشتری داشتیم.

بیشتر بخوانید:

مرور زندگی شهید طیب حاج رضایی


وی ادامه داد: احساس می‌کنم در این اثر هنری به موضوعات حاشیه‌ای زیاد پرداخته شده است و آقای افخمی می‌توانستند از زمان استفاده بهتری کنند.


در ادامه حسن محبی که به تماشای «صبح اعدام» نشسته بود بیان کرد: در مقایسه با سایر آثار آقای افخمی فیلم «صبح اعدام» چندان به دلم ننشست. در این فیلم, مباحث شعارگونه و اغراق آمیز بیان شده بود.


در پایان حسن مجیدی هم ضمن ابزار خرسندی از نمایش فیلم صبح اعدام در پرند خاطرنشان کرد: ما در دهه فجر انقلاب اسلامی به سر می‌بریم و نمایش این فیلم به من کمک کرد تا بتوانم درک بهتری از زندگی طیب حاج رضایی داشته باشم.


وی افزود: تا پیش از اکران این فیلم تصور من این بود که طیب خان فقط یکی از لات‌ها و داشمشتی‌های دوران قبل بود ولی اکنون متوجه شدم که ارادت او به امام حسین (ع) و امام خمینی و مبارزه او با رژیم پهلوی موجب شد تا تیرباران شود.

به گزارش ایسنا، شهید طیب حاج رضایی را «حُر» انقلاب لقب دادند. او به زیر بیرق امام حسین پناه برد. طیب در دل عشق حسین را داشت. در اواخر سال ۱۳۴۱ و اوایل ۴۲، طیب دچار تحول درونی شد و بارها دوستان و آشنایان از دهانش شنیده بودند که گفته بود: «خدایا پاکم کن، خاکم کن» و سرانجام در ۱۱ آبان ۴۲ اینگونه شد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha