• دوشنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۱:۰۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402111612369
  • خبرنگار : 50176

مدیر مرکز هم‌اندیشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور:

توجه به نقش مهم استاد در تصمیم‌سازی و شاگردپروری ضروری است

توجه به نقش مهم استاد در تصمیم‌سازی و شاگردپروری ضروری است

ایسنا/لرستان مدیر مرکز هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: نقش مهم استاد علاوه بر آموزش و پژوهش، تصمیم‌سازی و شاگردپروری است.

مرتضی فاضلی‌مقدم امروز، ۱۶ بهمن‌ماه در آیین افتتاح طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه لرستان که در سالن شهید میربهرسی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: در شیوه حکمرانی مدنظر مقام معظم رهبری در زمینه نظام آموزش عالی کشور، تعدادی ارزش افزوده وجود دارد که متأسفانه به خوبی تبیین نشده است؛ از جمله اینکه نقش مهم استاد علاوه بر آموزش و پژوهش، تصمیم‌سازی و شاگردپروری است.

وی تصریح کرد: عمده‌ترین نکته مدنظر مقام معظم رهبری درباره شئون اساتید دانشگاه این بوده که ایشان چهار شأن برای استاد دانشگاه قائل هستند؛ شأن اول این بوده که استاد دانشگاه هم مدرس و هم محقق است؛ اما دو شأن دیگر مورد غفلت قرار گرفته که تصمیم‌سازی و شاگردپروری است.

فاضلی مقدم بیان کرد: براساس نگاه و رهنمودهای مقام معظم رهبری، وظیفه استاد دانشگاه فقط آموزش و مدرس و تحقیق نیست؛ بلکه علاوه بر اینها نقش استاد در تصمیم سازی و شاگردپروری، بسیار اهمیت دارد و نظرات تخصصی اساتید باید در تصمیم‌گیری‌های مدیران برای رفع مشکلات کشور دیده شود؛ یعنی نقش استاد نقش تصمیم‌ساز برای تصمیم‌گیران است.

وی اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی یک نظام مبتنی بر اسلام ناب است و در این نظام، جایگاه استاد دانشگاه یک جایگاه تصمیم‌ساز و تربیت مدیران آینده کشور است.

مدیر مرکز هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور ادامه داد: نکته مورد تصریح مقام معظم رهبری این است که اساتید دانشگاه‌های کشور براساس شکل‌گیری شبکه‌های هم‌اندیشی، نقش تصمیم‌سازی ایفاء کنند.

فاضلی‌مقدم تصریح کرد: تلاش طرح ضیافت اندیشه اساتید این است که نظرات تخصصی اساتید در قالب کارگروه‌های تخصصی برای رفع مشکلات کشور به مدیران ارائه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha