• دوشنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۲:۱۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402111612394
  • خبرنگار : 50652

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان خبر داد

رشد نزدیک به ۱۰۰ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی در گلستان

رشد نزدیک به ۱۰۰ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی در گلستان

ایسنا/گلستان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم و توسعه روابط با همسایگان، گفت: از آغاز فعالیت دولت سیزدهم تا کنون شاهد رشد ۹۸ درصدی کالاهای غیر نفتی در گلستان هستیم.

درویشعلی حسن زاده عصر امروز، ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ در همایش جهاد تبیین که با رویکرد مشارکت حداکثری انتخابات ۱۱ اسفند ماه و در جمع اصناف و بازاریان شهرستان‌های گنبدکاووس، آزادشهر و رامیان برگزار شد، ضمن اشاره به رشد ۹۸ درصدی کالاهای غیر نفتی در مقایسه با قبل، گفت: از آغاز فعالیت دولت سیزدهم تا کنون در سایه دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم و توسعه روابط با همسایگان ۶۰۶ میلیون دلار کالای غیرنفتی از گلستان به کشورهای دیگر صادر شده است که رشد ۹۸ درصدی را در مقایسه با قبل نشان می‌دهد. 

وی در مورد درصد صادرات استان به کشورهای دیگر افزود: ۳۰ درصد صادرات استان به ترکمنستان، ۲۳ درصد به قزاقستان و ۱۹ درصد به عراق بوده است. 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به صدور ۳۱۱ پروانه صنعتی در گلستان در مدت فعالیت دولت سیزدهم، گفت: این تعداد پروانه با سرمایه‌گذاری ۵۸ هزار میلیارد ریالی برای هفت هزار و ۲۰۰ نفر اشتغالزایی داشته است. 

حسن زاده با اشاره به تعداد واحدهای صنعتی، خاطرنشان کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب فقط ۵۶ واحد صنعتی در استان با سرمایه‌گذاری ۳۴۸ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲ هزار و ۱۰۰ نفر وجود داشت، اما امروز تعداد واحدهای صنعتی به هزار و ۱۷۳ واحد با سرمایه‌گذاری ۲۶ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۹ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است. 

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم و با مشارکت بخش خصوصی ۸۸ واحد صنعتی راکد احیا و به چرخه تولید بازگشت که توانست برای هزار نفر فرصت شغلی جدید ایجاد کند، ادامه داد: همچنین واحدهای تولیدی گلستان نیز هم اکنون ۲۵ درصد سموم کشاورزی، ۱۵ درصد روغن و بیش از  ۲۰ درصد محصولات سلولزی، نئوپان وام دی اف کشور را تولید می‌کنند. 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان در پایان با اشاره به بخش معادن نیز گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب ۹ معدن با ظرفیت تولید سالانه ۲۵۰ هزار و همچنین اشتغال ۵۰۰ نفر وجود داشت، اما اکنون ۶۷ معدن فعال با ظرفیت تولید سالانه حدود ۳ میلیون تن و اشتغالزایی هزار و ۸۰۰ نفر در گلستان وجود دارد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha