• سه‌شنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۰:۰۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402111712429
  • منبع : نمایندگی سمنان

استاندار سمنان عنوان کرد:

تخصیص ۱۰۶ درصدی اعتبارات عمرانی دور اول سفر رئیس جمهور به سمنان

تخصیص  ۱۰۶ درصدی اعتبارات عمرانی دور اول سفر رئیس جمهور به سمنان

ایسنا/سمنان استاندار سمنان گفت: با تخصیص و پرداخت ۳ هزار و ۴۸۲ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارت دور اول سفر ریاست جمهوری به استان، بالغ بر ۱۰۶ درصد اعتبارات مصوب به پروژه های این استان تخصیص یافته است‌.

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان شامگاه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ در جلسه پیگیری و بررسی مصوبات دور اول سفر رئیس جمهوری به استان در محل سالن جلسات یادگار امام (ره) استانداری به مذهبی بودن مردم این استان پرداخت و اظهار کرد: ما در سطح استان سمنان در حوزه عفاف و حجاب کمترین دغدغه را در استان داشتیم.

وی ادامه داد: وضعیت استان سمنان در شاخص هایی نظیر سرانه دانشجویی، سواد و تقدیم شهدا از میانگین کشوری بالاتر است.

هاشمی از سمنان به عنوان یکی از استان های موفق در فعال سازی واحدهای راکد نام برد و ادامه داد: با احیای ۱۶۴ واحد راکد، برای سه هزار نفر فرصت شغلی جدید در استان ایجاد و نرخ بیکاری به زیر ۶ درصد رسید.

وی تصریح کرد: استان سمنان در دولت سیزدهم در بحث کاهش نرخ تورم، پرداخت تسهیلات، رشد اقتصادی، تقویت تولید و شرکت های صنعتی، افزایش شرکت های دانش بنیان، فرآوری معادن، اجرای طرح نهضت ملی مسکن و دیگر حوزه ها رتبه های بالایی در سطح کشور به دست آورده است.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: در دور اول سفر ریاست جمهوری به استان ۱۴۵ مصوبه گذرانده شد و ۱۱ هزار و ۲۶۵ میلیارد تومان اعتبار برای این مصوبات در نظر گرفته شد که ۹ هزار و ۲۴۶ میلیارد آن پرداخت شده و در حوزه اعتبارات عمرانی نیز سه هزار و ۴۸۲ میلیارد تومان پرداخت شده که گویای تحقق، ۱۰۶ درصدی در این بخش است.

وی ادامه داد: در حوزه اقتصادی نیز ۷ هزار و ۹۸۵ میلیارد تومان اعتبار برای مصوبات اقتصادی دور اول سفر رئیس جمهور به استان در نطر گرفته شد که تاکنون پنج هزار و ۷۶۴میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

هاشمی گفت: ۴۶۷ ریز پروژه در دور اول سفر برای استان سمنان در نظر گرفته شده که ۴۵ درصد این پروژه ها به صورت ۱۰۰ درصد به بهره برداری رسیده است.

وی عنوان کرد: دو پروژه سالن ورزشی حاج قاسم سلیمانی سمنان و تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی سمنان از جمله پروژه هایی بود که تا قبل از دولت سیزدهم پیشرفت فیزیکی کمی داشته و در این دولت تخصیص اعتبار لازم به پروژه ها صورت گرفته و امروز با حضور معاون رئیس جمهور شاهد بهره برداری از آنها بودیم.

هاشمی افزود: همچنین ۲۴ دستور در نشست شورای اداری در حوزه های مختلف مورد تاکید رئیس جمهور قرار گرفت که قریب به اتفاق این دستورات محقق شده است.

وی عنوان کرد: خوشبختانه با توجه به حمایت های دولت سیزدهم و همراهی مسئولین و همت و تلاش دست اندرکاران در استان، در بحث تامین آب شرب پایدار استان سمنان اقدامات خوبی شکل بگیرد.

استاندار سمنان در پایان گفت: رشد چشمگیر افزایش اعتبارات عمرانی و اقتصادی افتتاحی دهه فجر سال ۱۴۰۲ نسبت به دهه فجر سال گذشته در سطح استان را مدیون‌ سفر پر خیر و برکت رئیس جمهور به استان سمنان هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha