• سه‌شنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402111712512
  • خبرنگار : 50124

صنعتگران چهارمحال و بختیاری ویژگی‌های نماینده اصلح مجلس را تشریح کردند

صنعتگران چهارمحال و بختیاری ویژگی‌های نماینده اصلح مجلس را تشریح کردند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب افراد اصلح در مجلس شورای اسلامی می‌تواند موجب تحول در کشور شده و در کاهش برخی مشکلات و چالش‌های پیش‌رو کمک شایانی کند.

حضور مردم پای صندوق‌های رأی یکی از نمادهای مهم مشارکت است و این حضور می‌تواند در حوزه معنویت، اقتصاد، فرهنگ و تقویت روابط بین‌المللی موجب موفقیت نظام و کشور شود.

در این عرصه، صنعتگران و تولیدکنندگان با حضور حداکثری در میدان انتخابات می‌توانند با رأی دادن به یک فرد خبره و آگاه به این امور اقتصادی، راهگشای بسیاری از مشکلات حوزه صنعت و بازرگانی شوند.

شهرام زارع، رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا با تأکید بر ضرورت اشراف نماینده مجلس بر مباحث اقتصادی، بیان کرد: قانونگذار اگر بر مقوله اقتصاد شناخت و تخصص نداشته باشد، هم تولید و صنعت و هم بازرگانی با مشکل مواجه خواهد شد همچنان که در یک سال گذشته نیز این شرایط را دیدیم و مشکلات عدیده‌ای ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه اگر صنعت و اقتصاد در هر استان و شهرستان نمایانگر نباشند توسعه درحوزه‌های مختلف اتفاق نخواهد افتاد، اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن انتخابات، از طریق حوزه صنعت و تولیدات و نیز انجمن مطبوعات اتاق بازرگانی پیگیری لازم انجام شده تا شور و شکوه در این عرصه مهم سیاسی ایجاد شود.

زارع ادامه داد: بر این اساس، تلاش می‌شود که فضای پرشور و اشتیاق ایجاد شود و بازرگانان مشارکت گسترده‌ای را در انتخابات پیش رو داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی استان تصریح کرد: بنده به عنوان نماینده بخش خصوصی، فکرم معطوف بر این است که نماینده‌ای از استان ما رأی بیاورد که حداقل سواد ممکن اقتصادی را داشته باشد زیرا اقتصاد که توسعه را به‌وجود می‌آورد، مهم‌ترین بخش قانونگذاری در هر کشور است.

زارع افزود: قوانینی که امروز توسط نمایندگان مجلس برای بخش گمرکات نوشته می‌شود اگر بدون شناخت از صنعت و تولید و بازرگانی باشد، چگونه خواهند توانست قانون درستی را مصوب کنند. در حوزه خودروسازی، واردات خودرو، واردات و صادرات، ارز و ... نیز وضعیت به همین منوال است.

رئیس اتاق بازرگانی استان تأکید کرد: مصادیق و مثال‌های فراوانی در حوزه اقتصاد وجود دارد که قوانین آن را مجلس می‌نویسد و ضرورت تخصص نمایندگان در حوزه اقتصادی را آشکارتر می‌کنند، از جمله می‌توان به حوزه معدن اشاره داشت که مجلس باید قوانین آن را تدوین کند و به دولت ارجاع بدهد.

زارع در پایان گفت: پایه صنعت و تولید و بازرگانی در هر استان و منطقه، اقتصاد است که نماینده مجلس باید تخصص کافی را در این حوزه داشته باشد.

در ادامه ایمان اخوان، یک تولیدکننده در استان با اشاره به ضرورت انتخاب نمایندگان اصلح و آگاه به مسائل اقتصادی در انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: جامعه ایران اسلامی یک کل واحد با منافع یکسان برای همگان است اما با این‌حال نگاهی به وضعیت توسعه استان‌ها و شهرستان‌هایی که نمایندگان مجلس توانمند دارند، گویای آثار و برکات کارشان در حوزه صنعت و اقتصاد است.

وی ادامه داد: شهرها و مناطقی که نمایندگان قوی، دانا، آگاه و شنوا برای مشکلات و خواسته‌های مردم دارند، شاهد پیشرفت‌های خوبی هم بودند و مثلاً اگر تا پنج سال قبل در حوزه صنعت حرفی برای گفتن نداشتند، امروز قطب صنعت در حوزه‌های خاص به شمار می‌روند که با دوندگی و پیگیری نماینده آن شهر در بخش اجرایی یا قانونگذاری حاصل شده است.

اخوان تأکید کرد: فردی که به نمایندگی از یک جمع در منصبی قرار می‌گیرد باید مشکلات و خواسته‌های آن جمع را انعکاس بدهد و آثار و برکات این امر در بسیاری از شهرها و شهرستان‌ها مشهود است که به مدد نمایندگان شایسته و با دید بلند به این پیشرفت‌ها دست یافته‌اند.

این فعال اقتصادی استان اضافه کرد: نماینده‌ای که با اکثریت آراء مردمی به مجلس راه پیدا می‌کند، طبعاً انعکاس دهنده خواست و دغدغه اکثریت خواهد بود اما فردی که قشر خاصی را نمایندگی می‌کند، گرایش فکری و تمایلات همان قشر را انعکاس می‌دهد.

اخوان بیان کرد: امیدواریم افرادی برای مجلس انتخاب شوند که از حیث اقتصادی و بازرگانی و کشاورزی و ... متخصص و توانمند باشند و در دوره‌های بعدی کسانی به این عرصه ورود کنند و کاندیدا شوند که واقعاً کار کرده و فعال اقتصادی باشند.

این فعال اقتصادی در پایان گفت: باید نمایندگان فهیم، دانا و توانمند وارد مجلس شوند تا فعالان اقتصادی نیز بتوانند با آنان ارتباط بگیرند و بتوانند در مجلس اثرگذار باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha