• سه‌شنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402111712574
  • خبرنگار : 50214

بهره‌برداری از طرح ملی فیبرنوری شهر میبد با حضور وزیر ارتباطات

بهره‌برداری از طرح ملی فیبرنوری شهر میبد با حضور وزیر ارتباطات

ایسنا/یزد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر امروز خود به استان یزد طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارهای شهر میبد که به همت گروه تعاونی پیشگامان اجرایی شده است را بهره‌برداری کرد.

«عیسی زارع پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز سه شنبه هفدهم بهمن ماه در جریان سفر به یزد، به شهرستان میبد عزیمت کرد و پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای والامقام آرمیده در گلزار شهدای میبد، از طرح ملی اجرای فیبرنوری منازل و کسب و کارهای این شهر بهره برداری کرد.

«مسعود بمانی‌پور» مدیر عامل شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات و مجری این طرح در این مراسم با اشاره اجرای این طرح در شهرهای یزد، حمیدیا، میبد و بافق و میبد توسط این گروه، اظهار کرد: خوشبختانه پیشرفت طرح در شهرهای میبد، بافق و حمیدیا ۱۰۰ درصدی بوده و طرح در شهر یزد نیز با پیشرفیت فیزیکی ۵۰ درصدی دنبال می‌شود که امیدواریم تا پایان سال آماده بهره برداری کامل شود.

وی با بیان این که با اجرای طرح‌های در دست بخش زیادی از جمعیت شهری تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند، ادامه داد: این طرح امروز در اردکان نیز کلنگ‌زنی خواهد شد و برای سایر شهرهای استان نیز در سال آینمده برنامه ریزی شده است.

بمانی‌پور اجرای سریع و کیفیت طرح را از ویژگی قابل توجه آن برشمرد و آن را ماحصل تعامل مسئولان مربوطه و مرتبط خواند و در این باره از آنان قدردانی کرد.

وزیر ارتباطات در جریان این سفر از کیفیت طرح‌های FTTX در شهرهای میبد و یزد و نیز خط تولید فیبر نوری در مجموعه کارخانجات کابلهای مخابراتی شهید قندی یزد بازدید خواهد کرد. 

یادآور می‌شود؛ در فاز نخست اجرای فیبر نوری در شهر یزد با حور وزیر ارتباطات در هفته دولت امسال ۳۰ کیلومتر فیبر نوری با امکان دسترسی کاربر نهایی به سرعت بیش از ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه مورد بهره برداری قرار گرفت.

لازم به ذکر است؛ برخی از مهمترین خدمات ۴۵ ساله انقلاب اسلامی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان یزد را می‌توان شامل اتصال تمامی شهرها و روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت پرسرعت، ایجاد دسترسی به شبکه ملی اطلاعات برای بیش از ۹۲۰ روستا و آبادی، راه‌اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند در دولت مردم، ضریب نفوذ ۱۷۱ درصدی تلفن همراه و ضریب  نفوذ ۱۲۱ درصدی اینترنت همراه، توسعه اینترنت و اجرای پروژه فیبر نوری، تجهیز ۷۹۰ روستا به تلفن ثابت و افتتاح شبکه ۲۴ ساعته استانی، برشمرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha