• سه‌شنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402111712636
  • خبرنگار : 71660

چاک شومر: با قطع کمک‌های آمریکا، اوکراین محو می‌شود

چاک شومر: با قطع کمک‌های آمریکا، اوکراین محو می‌شود

«چاک شومر» رئیس اکثریت مجلس سنای آمریکا گفت، اگر جمهوری‌خواهان کنگره از لایحه مجلس سنا برای حمایت از اوکراین حمایت نکنند و منتظر بازگشت دونالد ترامپ بمانند، اوکراین احتمالا محو شود.

به گزارش ایسنا، اختلاف‌نظرات میان مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری‌خواهان و سنای تحت کنترل دموکرات‌های آمریکا به اوج خود رسیده است.

جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان این کشور لایحه مستقلی را ارائه کرده‌اند که خواستار ارسال کمک‌ها به رژیم صهیونیستی شده اما از تخصیص کمک‌ها به اوکراین جلوگیری می‌کند. از طرفی مجلس سنا می‌گوید که کمک‌ها باید شامل اوکراین نیز شود و «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا هم تهدید کرده که اگر مجلس نمایندگان کوتاه نیاید، لایحه پیشنهادی آنها را وتو خواهد کرد.

«چاک شومر» در مصاحبه با تلویزیون آمریکایی ام‌اس‌ان‌بی‌سی تاکید کرد: بسیاری از جمهوری‌خواهان از جمله خود «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در حد مرگ از دونالد ترامپ می‌ترسند. این رئیس‌جمهور سابق می‌گوید که صبر کنید تا من رئیس‌جمهور بشوم. در نتیجه این اتفاق و قطع کمک‌های مالی به اوکراین، این کشور (اوکراین) احتمالا محو می‌شود. اگر ترامپ در سال ۲۰۲۴ رئیس‌جمهور آمریکا شود، وضعیت مربوط به مسائل مرزی بدتر خواهد شد، تنش‌ها در خاورمیانه افزایش خواهد یافت و شاید پای ایالات متحده را هم وسط بکشد.

او خطاب به مایک جانسون گفت: اجازه ندهید نمایندگان افراطی در کار شما دخالت کنند، شما خودتان می‌دانید که چگونه وضعیت مرزها را سامان ببخشید؛ پس ژست سیاسی نگیرید و خودتان اقدامی انجام دهید.

رهبر اکثریت دموکرات سنای آمریکا در ادامه با اشاره به اینکه چرا کمک‌ها به اوکراین ضروری است، گفت: اگر ما به اوکراین کمک نکنیم، پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) به تمامی قسمت‌های آن نفوذ خواهد کرد و در این صورت اوکراین جنگ را خواهد باخت.

چاک شومر هم‌چنین به جنگ غزه پرداخت و افزود: اگر ما کمک‌های بشردوستانه به غزه ارائه ندهیم، جنگ و هرج‌مرج ادامه خواهد داشت. ما باید اقدامی در این زمینه انجام دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha