• سه‌شنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402111712638
  • خبرنگار : 71516

شهرک‌نشینان شمال و غلاف غزه: برنمی‌گردیم!

شهرک‌نشینان شمال و غلاف غزه: برنمی‌گردیم!

شهرک نشینان غلاف غزه و شمال اراضی اشغالی در پیام‌هایی به کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کردند تمایلی به بازگشت به این مناطق ندارند.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند شهرک نشینان غلاف غزه نامه‌ای را برای بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی این رژیم فرستادند و در آن بر عدم آمادگی خود برای بازگشت به منطقه جنگ تأکید کردند.

ساکنان شهرک‌های غلاف غزه در نامه‌های خود برای اسموتریچ قبل از نشست رؤسای غلاف غزه با رئیس دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم تأکید کردند: کابینه اسرائیل هفت اکتبر ما را رها کرد. ما آماده بازگشت به منطقه جنگی نیستیم. تا زمانی که تهدید از بین نرفته به این مناطق باز نمی‌گردیم. ما می‌خواهیم کسانی که به تخلیه مناطق خود تمایل دارند همچنان تا پایان سال جاری میلادی بتوانند این مناطق را تخلیه کنند.

گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس هفتم اکتبر عملیات طوفان الاقصی را در واکنش به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها با حمله به شهرک‌های غلاف غزه آغاز کرد. به دنبال آن این رژیم جنگ غزه را به راه انداخت که به شهادت و زخمی شدن ده‌ها هزار فلسطینی منجر شده است.

به نقل از المیادین، رؤسای شهرک‌های مرزهای شمالی اراضی اشغالی نیز نامه‌ای را برای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و یوآو گالانت، وزیر جنگ فرستاده و خواهان ممانعت از کاهش تعداد نیروها در این منطقه و بین شهرک‌های حانیتا، شومیرا، ناتوعا، زرعیت و شتولا شدند.

رؤسای شهرک‌های شمال اراضی اشغالی در نامه خود تاکید کردند: ما تمایل داریم به مقامات و در راس آن نخست وزیر و وزیر جنگ اطلاع بدهیم که هرگز اجازه نمی‌دهیم شهرک‌های ما را که تخلیه شده‌اند به مناطقی برای هشدار و تحریک نیروهای رضوان (نیروهای ویژه حزب‌الله لبنان) تبدیل کنند. در صورتی که چنین اتفاقی بیفتد گروه‌های تشکیل شده از ساکنان شهرک‌ها مجبور می‌شوند بدون کمک نظامی وارد جنگ شوند و در نتیجه جانشان به خطر می‌افتد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی پیشتر گزارش داده بودند: ده‌ها هزار شهرک نشین که مناطقشان را در شهرک‌های غلاف غزه و شهرک‌های شمال اراضی اشغالی تخلیه کرده‌اند تمایلی به بازگشت ندارند.

این رسانه‌ها تاکید کردند: شهرک نشینان شمال تا زمانی که تهدید حزب‌الله مهار نشود به آنجا باز نمی‌گردند و به دلیل ادامه عملیات مقاومت اسلامی لبنان احساس ناامیدی می‌کنند.

پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات فلسطینی طوفان‌الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده‌ است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha