• سه‌شنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402111712648
  • خبرنگار : 30147

پروژه های افتتاح شده در رشتخوار در دهه فجر ۱۴۰۲

پروژه های افتتاح شده در رشتخوار در دهه فجر ۱۴۰۲

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار رشتخوار گفت: یکی از معضلات و مشکلات امروز ما فقر فرهنگی است.

حسین باهوش در حاشیه کلنگ زنی یک باب خانه عالم در روستای عمیدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: این پروژه همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با اعتبار ۷۵ میلیون تومان در روستای عمیدی کلنگ زنی شد.

وی بیان کرد: این پروژه یکی از سه پروژه خانه عالم در شهرستان بوده که در دستور کار سپاه قرار گرفته و در روستاهای عمیدی، زرغری و علی‌نقی جنگل با همکاری نیروهای جهادی قرارگاه سردار سلیمانی احداث خواهد شد.

فرماندار رشتخوار با بیان اینکه یکی از معضلات و مشکلات امروزه ما فقر فرهنگی است، عنوان کرد: این موضوع خیلی مورد توجه قرار نگرفته و خلأ کار فرهنگی در بسیاری از کارها مشهود است.

وی افزود: کار فرهنگی هم زمان‌بر و هم هزینه‌بر است، روحانیون در سطح روستاها می‌توانند این امر مهم را به نحوی مدیریت و فرهنگ‌سازی کنند.

باهوش در ادامه با اشاره به افتتاح ۳ پروژه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در روستای تاریخی سنگان رشتخوار اذعان کرد: سه پروژه حمام تاریخی عیسی خان، دفتر انجمن میراث فرهنگی و نیز اقامتگاه بوم گردی باغ ارگ سنگان با اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: پروژه حمام تاریخی عیسی خان با ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات و همکاری میراث فرهنگی، کمیته امداد و صندوق کارآفرینی امید شهرستان و همچنین ۱۵۰ میلیون تومان آورده متقاضی احداث شده است.

فرماندار رشتخوار همچنین گفت: دفتر انجمن میراث فرهنگی روستای سنگان با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان احداث شده و اولین دفتر انجمن میراث فرهنگی سطح استان است.

وی افزود: اقامتگاه بوم گردی باغ ارگ سنگان که ششمین اقامتگاه شهرستان رشتخوار است با اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان احداث شده که از این مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات میراث فرهنگی، کمیته امداد و صندوق کارآفرینی امید بوده و الباقی آورده متقاضی است.

باهوش در ادامه از افتتاح یک واحد مسکن مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) با اعتبار ۲۱۰ میلیون تومان و مساحت ۶۰ مترمربع همزمان در روستای عمیدی رشتخوار خبر داد و گفت: در این پروژه ۱۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض کمیته امداد، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بنیاد مسکن و الباقی کمک خیرین بوده است.

وی همچنین به افتتاح پروژه ۶ هزار مترمربع موزاییک فرش روستای باسفر اشاره کرد و افزود: پروژه ۶ هزار مترمربع موزاییک فرش سطح معابر اصلی روستای باسفر با اعتبار یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان افتتاح شد.

فرماندار رشتخوار عنوان کرد: یک واحد مسکن مددجویی بهزیستی (دو معلول) همزمان با دهه فجر در روستای سنگان از دیگر پروژه‌های این شهرستان بود که با اعتبار ۲۵۰ میلیون تومان و مساحت ۴۵ مترمربع افتتاح شد.

‌وی خاطرنشان کرد: این پروژه با ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار بلاعوض بهزیستی و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بنیاد مسکن و مشارکت خیرین و سهم آورده مددجو احداث شده است. در این برنامه مشارکت نقدی مسئولین به مبلغ ۴ میلیون تومان به این خانواده تعلق گرفت، همچنین صدور پروانه ساختمانی و انشعابات آب و برق و گاز برای این پروژه به‌صورت رایگان بوده است.

باهوش در ادامه با اشاره به اینکه در آستانه برگزاری امر سیاسی انتخابات هستیم، عنوان کرد: دشمن تلاش می‌کند که مردم ایران امسال انتخابات باشکوهی نداشته باشد و در این ۴۵ سال عمر انقلاب تمام توان خود را بکار گرفته تا مردم را از آرمان‌های نظام و انقلاب و شهدا مأیوس کند اما در تمام نقشه‌ها و توطئه‌های خود شکست خورده است.

وی تأکید کرد: مردم نباید از موضوع انتخابات ساده رد شوند، در نظام اسلامی مردم تصمیم گیرنده نهایی هستند و کشور بر مبنای نیازهای مردم اداره می‌شود.

باهوش در ادامه افزود: هر یک از آرای مردم عزیز می‌تواند همچون خاری بر چشم دشمنان داخلی و خارجی نظام و انقلاب باشد، پس می‌طلبد در ۱۱ اسفندماه همگی یک بار دیگر به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و پای صندوق‌های رأی با مشارکت بالا حضور پیدا کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha