• سه‌شنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1402111712690
  • خبرنگار : 71442

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزیر ارشاد اعلام کرد

تجلیل از ۵ چهره ملی رسانه‌ای در جریان نمایشگاه رسانه‌های ایران

تجلیل از ۵ چهره ملی رسانه‌ای در جریان نمایشگاه رسانه‌های ایران

در جریان نمایشگاه رسانه‌های ایران از پنج چهره ملی رسانه‌ای و بیش از ۲۰ چهره پیشکسوت رسانه‌ای استانی تجلیل می‌شود.

به گزارش ایسنا، فرشاد مهدی‌پور ـ معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ در نشستی که صبح امروز ـ سه‌شنبه ـ ۱۷ بهمن ماه برگزار شد، توضیحاتی را درباره نمایشگاه رسانه‌های ایران اعلام کرد.

او در بخشی از سخنانش از شرکت حدود ۶۰۰ رسانه در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران خبر داد و اینکه فرآیند ثبت‌نام قطعی به‌زودی انجام می‌شود.

توجه به انسان‌ رسانه‌ها و دانش‌بنیان‌های حوزه رسانه

مهدی‌پور با اشاره به توقف بعضی رویدادهای فرهنگی در دوران کرونا، در این زمینه به  نمایشگاه مطبوعات اشاره کرد که حالا پس از ۶ سال با عنوان نمایشگاه رسانه‌های ایران برگزار می‌شود.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد از توجه به گروه‌های تولید محتوا و دانش‌بنیان‌های حوزه رسانه و همچنین «انسان‌ رسانه‌ها» و فعالان حوزه خبر در نمایشگاه امسال خبر داد.

راه‌اندازی بخش غزه و حضور چهره‌های رسانه‌ای جهان

راه‌اندازی بخش ویژه «غزه» هم در دستور کار نمایشگاه رسانه‌های ایران است که بر اساس آن نمایندگانی از رسانه‌های مختلف جهان حضور خواهند داشت. همچنین از تعدادی چهره رسانه‌ای خارجی با هدف آموزش برای حضور در نمایشگاه دعوت شده است.

مهدی‌پور گفت: بخش دیگر نمایشگاه، رسانه‌های بین‌الملل است که با توجه به تحولات منطقه و طوفان‌الاقصی غرفه ویژه‌ای به این منظور در نظر گرفته شده و رسانه‌های بین‌المللی از قطر، قطر، ترکیه و همچنین کشورهای اروپایی حضور پیدا خواهند کرد.

معاون امور رسانه‌ای وزارت ارشاد درباره برگزاری کارگاه‌های تخصصی در جریان نمایشگاه امسال هم چنین اظهار کرد: تعداد قابل توجهی نشست تخصصی با موضوع  هوش مصنوعی، سواد رسانه، کتاب‌های رسانه‌ای، اقتصاد رسانه و انتقال تجارب روزنامه‌نگاری در این نمایشگاه پیش‌بینی شده است.

تاثیر نمایشگاه رسانه‌ها بر انتخابات

نمایشگاه رسانه‌های ایران ۱۴۰۲ از ۲۹ بهمن ماه به مدت چهار روز در مصلی تهران آغاز به کار می‌کند و این تاریخ یک هفته مانده به انتخابات است. 

بر این اساس در نشست خبری نمایشگاه، پرسشی درباره تاثیر نمایشگاه رسانه‌های ایران بر حضور و مشارکت مردم در انتخابات پیش‌رو پرسیده شد که مهدی‌پور چنین پاسخ داد: نمایشگاه رسانه‌ها در برگزاری پرشور انتخابات اثرگذار خواهد بود و به تبادل ایده‌ها و نظرها خواهد انجامید. حوزه‌های رسانه‌ای هم پیش‌بینی لازم را در این زمینه کرده‌اند.

مهدی پور با اشاره به آغاز  نمایشگاه رسانه های ایران در آستانه انتخابات، بیان کرد: پویشی که به عنوان نمایشگاه بیست و چهارم رسانه های ایران در حد فاصل ۲۹ بهمن تا ۲ اسفند برگزار می شود، به جهت بازه زمانی قبل از انتخابات مجلس است و در این باره حتما پویش های مرتبط با موضوعات روز هم خواهیم داشت و خود رسانه ها در نمایشگاه با توجه به اینکه خود تبدیل به رخداد مهمی شده اند، به پوشش این موضوعات خواهند پرداخت.

او گفت: در موقعیتی که برای این فضا فراهم شده، این‌نمایشگاه با یک پوست اندازی و تحولات جدید روبرو خواهد بود. این نمایشگاه از این حیث که گردهمایی، هم اندیشی و یک پویشی برای رسانه های ایران خواهد بود، دارای اهمیت است.

توضیحاتی درباره هزینه غرفه‌های نمایشگاه

ستاد اجرائی بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران به منظور بهبود کیفیت فضای نمایشگاهی در چهارچوب نظام‌نامۀ نمایشگاه، تغییراتی در سازه‌های غرفه‌ای این نمایشگاه نسبت به ادوار گذشته اعمال کرده که شامل فراهم آوردن امکاناتی برای غرفه‌های پیش‌ساز و آمادۀ نصب در کمترین زمان ممکن است. 

مهدی‌پور درباره‌ی هزینه‌های زیرساختی که برای نمایشگاه امسال در نظر گرفته شده است، توضیح داد: ما در تلاش بودیم که حداقل هزینه‌ها را برای برگزاری نمایشگاه داشته باشیم. برای آماده‌سازی یک غرفه ۱۲ متری مبلغ ۶ میلیون در نظر گرفته شد هر چند نسبت به سال ۱۳۹۶ تخصیص چندانی نداشته است. تا امسال حدود ۸۰۰ میلیارد تومان از رسانه‌ها حمایت شده است که شامل یارانه‌ها، آگهی‌های دولتی و کاغذ بوده است. در گذشته بودجه برای خرید کاغذ حذف شده بود ولی در دو سال گذشته عددی را برای کاغذ در نظر گرفتیم. امیدواریم تا پایان سال این مبلغ هزار میلیارد را رد کند که این مبالغ در قیاس با گزارش‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ عدد قابل توجهی است.

او گفت: البته حمایت‌های غیر مستقیم هم‌ از اهالی رسانه داشته‌ایم؛ مثلا تعداد اعضای سامانه خبرنگاران که به بیش از ۱۲ هزار نفر رسید و یا تعداد افراد بیمه شده در صندوق اعتبار هنر است که منابع مالی برای آنها صرف شده است همچنین معافیت مالیاتی را هم داشتیم که همگی گواه بر حمایت های رسانه ای است.

در پایان این نشست خبری از پوستر بیست وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران توسط طراح آن محمد روح الامین رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha