• سه‌شنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402111712705
  • خبرنگار : 30147

معاون آب و فاضلاب خراسان رضوی مدعی شد

تربت‌حیدریه یکی از شهرهای دارای چالش آب شرب در خراسان رضوی

تربت‌حیدریه یکی از شهرهای دارای چالش آب شرب در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی، از تربت‌حیدریه به عنوان یکی از شهرهای دارای چالش آب شرب در استان نام برد.

مهدی جهان طلب در حاشیه سفر به تربت‌حیدریه در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: آبفای استان برای هر شهروند روستایی در برخی مقاطع از سال ۳۰۱ لیتر و شهری ۲۷۶ لیتر آب تولید کرده است در حالی که الگوی مصرف در حوزه شهر ۲۰۰ و روستا ۱۷۰ لیتر است.

 وی از جمله اهداف آبفا را هوشمندسازی شبکه و نصب کنتورهای هوشمند اعلام و تأکید کرد: برای رفع مشکل آب شرب و عدم تکرار تجربه‌های تلخ گذشته لازم است همه سازمان‌ها و اقشار مختلف مردم وارد میدان شوند.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در ادامه خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال برای تقویت و توسعه بخش‌های آب و فاضلاب شهرستان تربت‌حیدریه در دست اجرا و یا در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

وی افزود: هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال از این رقم برای تأمین، انتقال و توزیع آب و هزار میلیارد ریال برای افزایش ظرفیت توان تصفیه فاضلاب شهرستان هزینه و ۱۰۰ میلیارد ریال هم افتتاح پروژه‌های دهه فجر را شامل می‌شود.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با بیان اینکه برنامه تأمین آب شرب این شهر تا سال ۱۴۲۰ تدوین شده است، از تربت‌حیدریه به عنوان یکی از شهرهای دارای چالش آب شرب در استان نام برد.

وی ضمن هشدار نسبت به کاهش نزولات آسمانی و افزایش عمق چاه‌های منطقه افزود: آب یک محصول استراتژیک است که برخلاف گاز و برق امکان انتقال از دیگر نقاط را ندارد و باید در مناطقی که مشترکان ساکن هستند تأمین شود، لذا مدیریت و رعایت الگوی مصرف توسط شهروندان و روستائیان و مدیریت توقعات و تقاضا یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha