• سه‌شنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402111712754
  • خبرنگار : 50377

با همت دولت سیزدهم انجام شد:

سرمایه‌گذاری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی کشتی‌سازی صدرا در دهه فجر امسال

سرمایه‌گذاری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی کشتی‌سازی صدرا در دهه فجر امسال

ایسنا/مازندران استاندار مازندران کشتی‌سازی صدرا را یک مزیت بزرگ برای کشور دانست و گفت: با اقداماتی  که انجام شد ۳۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری تاکنون در این مجموعه صورت گرفته است که عملیات اجرایی ۲ فروند کشتی ۳۵۰۰ تنی طی ماه‌های قبل آغاز و دومین کشتی عملیات ساختش از امروز شروع می‌شود.

سید محمود حسینی‌پور امروز در آیین آغاز ساخت دومین کشتی تجاری ۳۵۰۰ تنی در مجموعه کشتی سازی صدرا، ضمن اشاره به اینکه  این پروژه جزء پروژه‌های ملی کشور است، اظهار کرد: با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد دریامحور و تاکیدات رییس جمهور آیت الله رئیسی در حوزه خزر و فعالیت‌های دریامحور که در طی سال‌های اخیر مورد غفلت واقع شده است، ساخت کشتی با توان بومی در حال انجام است.

استاندار مازندران تصریح کرد: نخستین شناور ساخت مجموعه صدرا آذر ماه سال آینده و دومین را ۲۲ بهمن سال آینده به مجموعه بنادر استان اضافه خواهیم کرد.

این مسئول افزود: نگاه ما این است که مجموعه صدرا سالانه ۵ فروند کشتی را تولید کند چرا که ظرفیت و نیازمندی‌های خزر بیش از این‌ها است تا بتوانیم به سیاست‌های کلی نظام و راهبردهای اصلی کشور جامه عمل بپوشانیم.

نماینده عالی دولت در مازندران یادآور شد: برای تحقق فعالیت تجاری با کشورهای «سی آی اس» و راه اندازی کریدور شمال به جنوب به معنی واقعی کلمه می‌بایست زیرساخت‌های مهمی همچون کشتی سازی صدرا را جدی بگیریم.

حسینی پور افزود: اعتماد سازمان کشتی سازی کشور به مجموعه کشتی سازی صدرا موجب اقتدار این شرکت شد و در حال حاضرحدود ۸۰۰ نفر از کارشناسان و مهندسین مازندرانی در این مجموعه اشتغال پیدا کردند.

 وی خاطرنشان کرد: مقرر شد برای تقویت علمی نیروی انسانی شرکت کشتی سازی صدرا واحدی در دانشگاه نوشیروانی بابل راه‌اندازی شود تا فارغ التحصیلان دانشگاه نوشیروانی به نوعی در این مجموعه پای کار آورده شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha