• سه‌شنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402111712866
  • خبرنگار : 50649

مناطق عشایرنشین فارس میزبان کتابخوانان می‌شود

مناطق عشایرنشین فارس میزبان کتابخوانان می‌شود

ایسنا/فارس مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس از برپایی اردوی کتابخوانی عشایر طی دهه فجر در شهرستان‌های جهرم، سروستان و قیر و کارزین خبر داد.

محمدحسین فیروزی امروز، ۱۷ بهمن با اشاره به برنامه‌های ایام الله دهه فجر بیان کرد: در ادامه سلسله برنامه‌های اردوی کتابخوانی عشایر فارس، همزمان با دهه مبارک فجر، سه برنامه اردوی کتابخوانی در مناطق عشایر نشین فارس برگزار می‌شود.

وی گفت: پنجمین رویداد این طرح روز چهارشنبه، ۱۸ بهمن‌ماه در منطقه عشایری چاه‌تلخ شهرستان جهرم، ششمین اردو روز شنبه، ۲۱ بهمن‌ماه در منطقه عشایری جنگل شدید شهرستان سروستان و هفتمین برنامه روز سه‌شنبه، ۲۴ بهمن‌ماه در منطقه عشایری دیمه سرخ شهرستان قیروکارزین اجرا خواهد شد.

فیروزی افزود: برگزاری برنامه‌های ترویجی و فرهنگی کتاب محور، اهدای کتاب، برگزاری مسابقه، جمع‌خوانی، قصه‌گویی، کلاس‌های مهارتی و آموزشی، بازی‌های محلی، کاردستی و... از جمله برنامه‌های این رویداد یک روزه کتابخوانی در مناطق عشایرنشین است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با اشاره به اهداف این طرح تصریح کرد: هدف از اجرای این برنامه توسعه عدالت فرهنگی و تسهیل دسترسی جامعه عشایر به کتاب و منابع اطلاعاتی است و نشست‌های پیشین این طرح با استقبال گسترده مردم عشایرنشین همراه بود.

فیروزی با اشاره به اینکه پیش از این چهار نشست برگزار شده است، اضافه کرد: نخستین رویداد این طرح یکم شهریورماه در منطقه عشایری خسرو و شیرین آباده، دومین برنامه ۲۹ شهریورماه در منطقه عشایری گردنه بزن شهرستان اقلید، سومین نشست آن ۲۰ آبان ماه در منطقه عشایری منگرگ شهرستان فیروزآباد و چهارمین رویداد سوم دیماه در منطقه چاه کاظمی خنج اجرا شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی فارس، وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ها بر این است که طرح اردوی کتابخوانی عشایر تا پایان سال در شهرستان‌های فارس که جامعه عشایری دارند، اجرا شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha