• سه‌شنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402111712875
  • خبرنگار : 50204

نماینده ویژه رییس جمهور:

استان مرکزی قطب صنایع ریلی کشور است

استان مرکزی قطب صنایع ریلی کشور است

ایسنا/مرکزی رییس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رییس جمهور گفت: اکنون حدود هفت هزار و ۵۰۰ واحد نیمه تعطیل و تعطیل با تزریق حدود ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار احیا شده و اهتمام دولت نیز بر این است که تمام پروژه های نیمه تمام با اولویت پروژه‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت، به اتمام برسد.

حجت‌الاسلام حسن درویشیان، سه‌شنبه ۱۷ بهمن در جمع خبرنگاران در شرکت واگن پارس اراک اظهار کرد: طبق دستور رییس جمهور، تولید انواع واگن و ملزومات حوزه ریلی باید بین همه تولیدکنندگان کشور توزیع شود و قانون نیز در این حوزه وجود دارد و تا زمانی که امکان تولید داخل وجود دارد، نباید واردات صورت گیرد.

وی افزود: در صورتی که تولید داخل به اندازه نیاز کشور نباشد و کشور به کالا نیاز داشته باشد، مجوز واردات مازاد، صادر می شود اما طبق گفته های مجموعه واگن پارس، ظرفیت تولید وجود دارد، اما سفارشی در کار نیست و برخی نیز سفارش های خود را لغو کرده اند که این مشکل در حال پیگیری است تا دستور رییس جمهور اجرا شود.

رییس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رییس جمهور در خصوص پروژه های دهه فجر در سطح کشور تصریح کرد: برخی استان ها در برخی حوزه ها از جمله در حوزه مسکن تبدیل به کارگاه شده اند. در دو سال و نیم اخیر پروژه هایی که نیمه تمام و تعطیل بوده رو به احیا رفته و اکنون حدود هفت هزار و ۵۰۰ واحد نیمه تعطیل و تعطیل با تزریق حدود ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار احیا شده اند و اهتمام دولت نیز بر این است که تمام پروژه های نیمه تمام با اولویت پروژه های بالای ۵۰ درصد پیشرفت به اتمام برسد .

وی تاکید کرد: اکثر پروژه های افتتاحی در دهه فجر، پروژه های نیمه تمام با پیشرفت بالای ۵۰ درصد از سنوات قبل بوده که طبق تعهد حاکمیت و دولت دنبال شده است.

حجت‌الاسلام درویشیان در پاسخ به سوال ایسنا درخصوص عدم اجرای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید و عدم برخورداری سرمایه گذاران حوزه ریلی از ظرفیت این قانون که منجر به توقف خطوط تولید صنایع ریلی همچون واگن پارس شده است، گفت: در این خصوص دلایل و موانع وزارت نفت بررسی می شود تا جهت رفع این موانع اقدامات لازم صورت گیرد چراکه این موضوع قانون بوده و باید اجرا شود.

حجت‌الاسلام حسن درویشیان همچنین سه‌شنبه ۱۷ بهمن در جریان سفر یک روزه به استان مرکزی در آیین افتتاح همزمان ۵۴ پروژه عمرانی دهیاری های بخش مرکزی شهرستان اراک که همزمان با ایام دهه فجر در شهر کارچان برگزار شد، اظهار کرد: شاید یکی از نقاط ضعف دولت سیزدهم عدم اطلاع رسانی کافی درخصوص خدمات و اقدامات است، بر این اساس همه ابزارها برای اطلاع رسانی اقدامات دولت باید بکار گرفته شود.

وی افزود: خدمات زیادی از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم انجام شده اما خدمتگزاری به مردم ولایی کشور باید روز به روز افزایش داشته باشد .

رییس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رییس جمهور تصریح کرد: همه باید تلاش کنند تا رهروان خوبی برای شهید سلیمانی باشیم چراکه این شهید بزرگوار و سایر شهدا حق بزرگی به گردن امت اسلامی دارند. پیروزی های جبهه مقاومت به برکت خون شهید سلیمانی ها است.

براساس این گزارش، استاندار مرکزی نیز گفت: نگرانی هایی در خصوص تولید واگن های مترو در کشور وجود داشت و ظرفیت واگن پارس مپنا را تحت تاثیر قرار داده بود که با دستور رییس جمهور خطاب به وزیر کشور و وزیر صمت مقرر شد تولید واگن های مترو در کشور بین همه تولید کنندگان از جمله واگن‌پارس مپنا به صورت منصفانه دنبال شود که این مهم پیگیری خواهد شد.

فرزاد مخلص‌الائمه ادامه داد: استان صنعتی مرکزی، قطب صنایع ریلی کشور است و ۷۰ درصد صنایع ریلی کشور به این استان وابسته است و به هیچ وجه اجازه نمی دهیم این ظرفیت به دوران تلخ گذشته برگردد. امیدواریم با کمک مجموعه فعالان صنعت بتوان شرایط را به وضعیت پایدار قبل برگرداند.

به گزارش ایسنا، در ششمین روز از ایام الله دهه فجر با حضور  رییس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رییس جمهور، افتتاح ۵۴ واحد از طرح ۲۰۰ واحدی نهضت ملی بهاران شهر جدید امیرکبیر با اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد ریال و آغاز عملیات اجرایی سه هزار واحد جدید،  کلنگ‌زنی طرح‌هایی شامل واحدهای جدید نهضت ملی مسکن، دبیرستان، پارک کودک و کلنگ زنی خط انتقال پساب شهر جدید امیرکبیر با اعتباری بالغ بر ۱۹ هزار میلیارد، افتتاح همزمان طرح های شرکت شهرک های صنعتی استان، افتتاح همزمان ۵۴ پروژه عمرانی دهیاری های بخش مرکزی شهرستان اراک و همچنین افتتاح زمین چمن مصنوعی با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز در شهر کارچان و بازدید از شرکت واگن پارس مپنا صورت گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha